Món Esport
Josep Rull demana explicacions al COI per la retirada de senyeres als Jocs
  • CA

Josep Rull, president del Parlament de Catalunya, ha enviat una carta a la presidenta del Comitè Olímpic Internacional (COI), Kirsty Coventry, per demanar explicacions per la polèmica retirada de les senyeres que es va produir durant els Jocs Olímpics d’hivern de Milà-Cortina de fa uns dies. Els fets van ocórrer el passat dijous 19 de febrer, quan el català Oriol Cardona va guanyar la medalla d’or d’esprint masculí d’esquí de muntanya i es van veure senyeres per part d’aficionats catalans a les graderies, on també hi havia diversos familiars del guardonat. A la carta, Rull ha preguntat pels criteris que es van seguir per ordenar la retirada.

Josep Rull, president del Parlament, ha demanat explicacions al COI per la retirada de senyeres als Jocs Olímpics d’hivern

El president del Parlament ha assegurat a l’escrit que la senyera “és una de les banderes més antigues d’Europa encara vigents” i és considerada “un patrimoni de Catalunya i d’Europa“, així com “l’encaix que té amb els valors de convivència, respecte i pluralitat“. A més, Rull també ha volgut recordar la tradició olímpica a Catalunya: “Catalunya és un país profundament compromès amb el moviment olímpic, tal com va demostrar l’any 1992 amb els Jocs de Barcelona. Un país que sempre trobareu com a còmplice i aliat“. En un principi, els membres de seguretat van utilitzar els criteris que hi ha a la Carta Olímpica i que prohibeixen en els seus esdeveniments “qualsevol mena de manifestació o propaganda política, religiosa o racial“.

Fa uns dies, alguns partits polítics ja es van pronunciar al respecte. Montse Ortiz, diputada i portaveu de Junts a la comissió d’Esports del Parlament, va exigir explicacions al Govern per aquesta retirada de senyeres i va demanar “quines actuacions pensava emprendre el Govern per evitar que es repeteixin situacions que vulneren la llibertat d’expressió dels aficionats catalans en competicions internacionals“, sent “inadmissible que ciutadans catalans no puguin mostrar amb normalitat la bandera que els representa, mentre que l’exhibició d’altres banderes estatals no genera cap impediment“.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa