Ha arribat el dia. RCD Espanyol i Futbol Club Barcelona s’enfronten aquest dissabte en un dels derbis més calents i tensos de la història més recent, marcat per l’esperat retorn de Joan Garcia a l’RCDE Stadium. El partit, corresponent a la jornada 18 de LaLiga EA Sports, començarà a les 21 hores, i la televisió amb drets a Catalunya que l’oferirà és Movistar. En cas de no tenir-la contractada, també es podrà seguir el derbi en directe, minut a minut, al compte de X i a la pàgina web de Món Esport.
Derbi d’alt voltatge per començar l’any
No hi ha millor manera de començar l’any futbolístic que amb un derbi d’alt voltatge com el que es viurà aquest dissabte, marcat, sens dubte, pel retorn de Joan Garcia a l’RCDE Stadium. Serà la primera vegada que el porter de Sallent es retrobi amb la seva ex afició després de la seva marxa a l’etern rival el passat estiu. S’espera un ambient molt hostil i és que els pericos, els quals se senten traïts per Joan Garcia, fa mesos que desitgen que arribi aquest partit.

Esportivament parlant, es tracta del derbi més igualat dels últims anys. I és que tots dos equips l’afronten en un gran nivell de forma. L’Espanyol arriba a la gran cita després de cinc victòries consecutives a la Lliga i cinquè a la classificació, mentre que el Barça en registra vuit i és l’actual líder de la competició. Per trobar un context similar, ens hem de remuntar a la temporada 2010/11, quan el conjunt blanc-i-blau era quart i es trobava en posicions d’accés a la Champions League. El resultat, però, va ser un contundent 1-5 favorable als culers.
Les estadístiques són molt favorables al Barça, que, a més, no ha perdut encara un derbi de Lliga a l’RCDE Stadium i ha resolt amb victòria els seus primers partits de l’any des del 2020. No obstant això, l’última vegada que el conjunt blaugrana va inaugurar l’any cedint punts, va ser en un derbi a Cornellà, el qual va acabar en empat a 2 (04/01/2020).

En qualsevol cas, el derbi d’aquest diumenge es presenta apassionant per l’estat d’ambdós equips, especialment el d’un Espanyol que està protagonitzant una temporada d’ensomni, i com un dels més calents de la història més recent a causa del retorn de Joan Garcia a l’RCDE Stadium després del seu fitxatge per l’etern rival el passat estiu.



