Món Esport
Un rècord de triples històric enfonsa un Barça sense resposta (100-78)

El Barça de bàsquet ha viscut a Múnic un dels pitjors episodis de la seva temporada. Els blaugrana han estat completament superats pel Bayern (100-78) en un partit marcat per una actuació històrica d’Andreas Obst, que ha anotat 11 triples, batent el rècord de l’Eurolliga. Aquesta derrota, la tercera en els darrers cinc partits, encén les alarmes en un equip que no aconsegueix trobar estabilitat sota les ordres de Joan Peñarroya.

Des del primer minut, el Bayern ha demostrat que havia vingut a imposar el seu joc. Amb un ritme trepidant i una punteria excepcional des del perímetre, els alemanys han anotat fins a sis triples només en el primer quart, tancant-lo amb un avantatge de 28-21. Obst, acompanyat per Nick Weiler-Babb, ha estat una amenaça constant per a una defensa blaugrana que s’ha mostrat descoordinada i poc agressiva. Mentrestant, el Barça no trobava inspiració ofensiva, amb un Kevin Punter lluny del seu millor moment i dependències excessives de l’efectivitat de Jabari Parker.

Obst, un malson per al Barça

Obst amb el full de partit i el seu rècord de triples | @FCBBasketball
Obst amb el full de partit i el seu rècord de triples | @FCBBasketball

En la represa, el guió no ha canviat. Obst ha continuat castigant el Barça des del perímetre, sumant tres triples més en el tercer quart per consolidar el seu rècord personal de la competició. Amb un total de 34 punts, l’exterior alemany s’ha convertit en el protagonista absolut de la nit, mentre el Barça s’enfonsava cada vegada més. Ni els esforços de Jabari Parker, que ha sumat 26 punts amb una efectivitat destacable, han estat suficients per frenar un Bayern que semblava inabastable.

Amb un 77-58 al final del tercer quart, el partit ja era una muntanya impossible d’escalar per als blaugrana, que han acabat abaixant els braços en els darrers minuts. La defensa, o més aviat la seva absència, ha estat el gran llast del Barça.

Les conseqüències d’un naufragi

Aquest contundent revés no només deixa al descobert les debilitats estructurals del Barça, sinó que també genera dubtes sobre el projecte liderat per Joan Peñarroya. Amb les baixes importants de Nicolás Laprovittola i Chimezie Metu, l’equip es troba en una situació delicada. La pressió augmenta per a Juan Carlos Navarro, que podria veure’s obligat a buscar reforços al mercat per redreçar la situació abans de l’esperat enfrontament contra el Reial Madrid el pròxim 28 de novembre.

Ara, el Barça ocupa la quarta posició de la classificació amb set victòries i tres derrotes. A Múnic no només deixa un marcador dolorós, sinó també moltes preguntes sense resposta sobre el futur immediat d’un equip que necessita trobar la seva identitat per competir al màxim nivell europeu.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa