La jornada d’aquesta setmana dels equips catalans de bàsquet a Europa deixa dues bones notícies, com són les victòries del Club Joventut Badalona i del Bàsquet Manresa, i una de dolenta, que és la derrota del Barça, deixant, a més a més, una mala imatge. Començant per la Penya, els verd-i-negres mantenen l’inici de temporada fulgurant amb un nou triomf, en aquest cas a casa contra el Bursaspor en la tercera jornada de la Basketball Champions League (94-67). De fet, els badalonins no coneixen encara la derrota aquest curs. Els èxits de la Penya continuen sent corals, amb diversos jugadors aportant moltíssims punts i estadístiques, com poden ser Ricky Rubio, Ante Tomic, Cameron Hunt o Yannick Kraag.
🔚 FINAAAAL! 3 de 3 a la BCL: seguim INVICTES! @Penya1930 94-67 @BsBasketbol
— Club Joventut Badalona (@Penya1930) October 22, 2025
🎯 Cameron Hunt: 14 punts#CityOfBadalona #BasketballCL pic.twitter.com/rkLUrqIfzM
El Manresa supera amb nota el repte a Grècia
Per la seva banda, el Manresa també ha sumat una victòria, a més a més de molt mèrit, ja que ha assaltat la sempre difícil pista de l’Aris Salònica (79-86). Després d’un primer quart brillant, els del Bages han posat els fonaments del triomf, que han anat lluitant minut a minut fins al final del duel. Destaca sobretot la gran actuació de Retin Obasohan, amb vint punts i un 26 de valoració. Amb aquesta victòria, la tercera a Europa, el Manresa se situa tercer del seu grup de l’Eurocup, amb només una derrota.
📝 Victòria d'equip i de consistència
— BAXI Manresa (@BasquetManresa) October 21, 2025
3⃣ Victòries consecutives a l'@EuroCup
✈️ La primera fora de casa
🔝 Obasohan (20PTS 3REB 3ASS)
🏹 Plummer (18PTS, 4/6 T3)
🫀 Ubal (13PTS 5REB 15VAL) pic.twitter.com/vpDFDYW18j
El Barça cau sense lluitar contra el Zalgiris
En canvi, la mala imatge de la jornada del bàsquet català a Europa l’ha deixat el Barça. El conjunt de Joan Peñarroya continua erràtic, capaç del millor i del pitjor amb pocs dies de diferència. En aquesta ocasió, el Zalgiris Kaunas ha assaltat el Palau Blaugrana amb molta facilitat, davant la incompareixença dels culers (73-88). El Barça només ha estat present al partit en el segon període, però els lituans han aguantat el ritme i s’han imposat clarament. De res ha servit el bon partit de Joel Parra, amb disset punts i vint de valoració. El Barça cau a l’onzena posició de l’Eurolliga, amb tres victòries i tres derrotes.
Final. pic.twitter.com/BgPSjxRlxt
— Barça Basket (@FCBbasket) October 23, 2025

