Des de sempre, l’NBA s’ha considerat un negoci que ha estat per sobre, fins i tot, dels jugadors, ja que aquests són traspassats sent, literalment, monedes d’intercanvi. Ara, però, la bomba procedent de la millor lliga de bàsquet del món ha recaigut en una franquícia, i és que els Boston Celtics, l’equip més llorejat de la història, ha estat venut per 6.100 milions de dòlars, la xifra més alta en una venda d’una franquícia nord-americana. Shams Charania, un dels periodistes més prestigiosos de l’NBA, ha destapat que “Bill Chisholm, soci gerent de Symphony Technology Group, ha acordat comprar els Boston Celtics a la família Grousbeck“.
BREAKING: Bill Chisholm, managing partner at Symphony Technology Group, has agreed to purchase the Boston Celtics from the Grousbeck family for a valuation for $6.1 billion, sources tell ESPN. This now is the largest sale for a sports franchise in North America. pic.twitter.com/iPphqSQswe
— Shams Charania (@ShamsCharania) March 20, 2025
Els Boston Celtics, venuts per 6.100 milions de dòlars
El que fins ara era el grup propietari actual dels Celtics, Boston Basketball Partners, corresponent a la família Grousbeck, va adquirir la franquícia el 2002 per 360 milions d’euros. Ara, al cap de 23 anys, i després de posar el club en venda el passat estiu, ha aconseguit un benefici de més de 5.740 milions de dòlars, tenint en compte que el valor de mercat que tenien els Celtics superava els 5.000 milions. Tot i aquesta venda, l’actual propietari, Wyc Grousbeck, romandrà en el seu lloc de CEO durant els pròxims tres anys, com així s’ha acordat.
Així doncs, la franquícia que més títols ha guanyat i la recent campiona de l’NBA canvia de mans, un paradigma que ha posat als aficionats dels Celtics en dubte. A la lliga de bàsquet nord-americana, malgrat que els salaris dels jugadors estan ja acordats prèviament, la capacitat de despesa que tenen els propietaris de cada franquícia també importa a l’hora de renovar les estrelles. Per tant, està per veure si Bill Chisholm, el nou propietari, estarà disposat a gastar, ja que amb tot el llistat de salaris dels Celtics, el de Boston serà l’equip més car a partir de la pròxima temporada.