Des del Bages feia temps que s’avisava i aquest dimecres s’ha passat a l’acció. L’afició del Bàsquet Manresa ha començat a moure’s per impedir que es disputi el partit d’Eurocup contra l’Hapoel de Jerusalem d’aquest 15 d’octubre a les 20:45 h. Des d’aquest matí, hi ha hagut protestes i talls a les carreteres manresanes amb l’objectiu d’impedir l’accés al Nou Congost, que és l’espai on ha de tenir lloc aquest partit. De moment, ja hi ha tres blocs de manifestants bloquejant els accessos al pavelló i la idea és quedar-s’hi tanta estona com sigui necessària. La reivindicació, a més a més, coincideix amb la vaga general convocada en suport amb el poble palestí i en contra del genocidi d’Israel, cosa que està afegint encara més adhesions a l’intent de boicot dels seguidors del Bàsquet Manresa.
Atenció!
— Boicot ICL (@boicotIcl) October 15, 2025
La manifestació s'ha dividit en 3 columnes que estan tallant en aquest moments diferents vies de circulació de Manresa! #AturemElPartit#VagaGeneralPalestina pic.twitter.com/rzhJyd6pzs
L’afició del Manresa vol impedir que es jugui el partit contra l’Hapoel
Tot i que el Bàsquet Manresa ha anunciat ja que el partit es jugarà a porta tancada per “garantir la seguretat” de jugadors, tècnics i aficionats, cosa que ha impedit que hi hagi una imatge de rebuig al fet que un equip israelià pugui disputar una competició esportiva europea amb total normalitat, l’afició crítica del club ha trobat una altra via per fer-se notar. La idea no és que aquestes manifestacions i protestes es quedin en l’àmbit simbòlic, sinó que la intenció és evitar que es jugui el partit, mentre la policia i les institucions treballen amb la voluntat de blindar aquest duel i que pugui tenir lloc a porta tancada. Tant és així, que s’ha suspès tota activitat esportiva a la ciutat de Manresa aquest dimecres a partir del migdia.