El Barça de bàsquet ha fet oficial la destitució de Roger Grimau al capdavant de la banqueta del primer equip. Així, el tècnic barceloní només ha durat un any com a entrenador i no complirà el seu contracte amb el club, que s’allargava fins al 30 de juny del 2025. L’entitat ha volgut “expressar públicament el seu agraïment a Roger Grimau per la professionalitat, el compromís i la dedicació que ha mostrat al capdavant de la banqueta barcelonista“, i ha assegurat que “el Palau Blaugrana sempre serà casa seva“.
Roger Grimau, destituït
En la seva primera i única temporada a la banqueta, Grimau ha dirigit un total de 84 partits entre la Lliga Endesa (39), l’Eurolliga (39), la Copa del Rei (3), la Supercopa (1) i la Lliga Catalana (2), amb un balanç de 51 victòries i 33 derrotes. Malgrat que es va aixecar el títol de la Lliga Catalana a principis de temporada, no és un trofeu oficial i el curs ha sigut un desastre, ja que no s’ha pogut aixecar cap dels quatre títols desitjats. El Reial Madrid, una campanya més, ha sigut el botxí dels blaugranes, pel fet que els blancs han guanyat el Barça a les semifinals de la Supercopa d’Espanya, a la final de la Copa del Rei i a les semifinals de la Lliga Endesa amb un contundent 3-0 a l’eliminatòria. A més, el Barça es va quedar a les portes de la Final Four de l’Eurolliga després de caure contra l’Olympiacos en el cinquè i últim partit de la sèrie.
Xavi Pascual, l’objectiu
Després de la destitució de Roger Grimau, el Barça tindrà els ulls posats en la recerca d’un nou entrenador. En aquest sentit, els últims rumors apunten al retorn de Xavi Pascual, qui ja va estar a l’entitat culer entre el 2007 i el 2016 i va guanyar l’Eurolliga de 2010. A més, el tècnic català ha dirigit el Panathinaikos grec i el Zenit de Sant Petersburg, amb qui ha acabat contracte i ha quedat lliure. Malgrat que les seves pretensions econòmiques podrien ser una mica elevades, el Barça intentarà el retorn de Xavi Pascual a la banqueta del Palau Blaugrana.