Després de quatre derrotes consecutives a l’Eurolliga, el Barça ha aconseguit tornar a guanyar en el lloc menys esperat. El conjunt blaugrana ha assaltat la Fonteta del València (62-66), un dels millors equips d’aquesta temporada en la competició continental. D’aquesta manera, els de Xavi Pascual es reenganxen a la lluita per les places de play-off de l’Eurolliga, quan només queden sis partits per disputar-se de la fase regular, abans del play-in i els quarts de final.

Pel que fa al partit contra el València, ha destacat la baixa anotació de tot el duel. Ha estat un enfrontament molt igualat, en què cap dels dos equips ha pogut escapar-se en el marcador en cap moment i ha acabat guanyant el Barça gràcies als minuts finals. Aquesta victòria hauria de servir als blaugranes per recuperar la confiança de cara al final de temporada. Joel Parra ha liderat els culers, amb catorze punts, nou rebots i dinou de valoració. També ha destacat l’actuació de Will Clyburn, amb tretze punts i quinze de valoració, i la de Jan Vesely, amb onze punts i tretze de valoració.
La Penya perd contra l’Unicaja a la Champions
Amb el Manresa eliminat de l’Eurocup, l’altre equip català que queda en les competicions europees de bàsquet és la Penya. El Club Joventut de Badalona disputava aquesta setmana el darrer partit del top-16 de la Basketball Champions League a la pista de l’Unicaja de Màlaga, que determinava qui quedava en primera i segona posició del grup. Els verd-i-negres no han pogut aconseguir la victòria (86-74), així que seran segons i hauran de jugar els quarts de final contra un primer classificat d’un altre grup. En el duel contra l’Unicaja, que no s’ha decidit fins al darrer quart, Jabari Parker ha fet una gran actuació individual amb 21 punts i 21 de valoració, però no ha estat suficient per aconseguir el triomf.

