Món Esport
Victòria amb sabor amarg del Barça Femení a Mestalla

El FC Barcelona Femení ha aconseguit una victòria soferta a Mestalla davant el València (0-1), però els tres punts han tingut un regust amarg per la lesió de Caroline Graham Hansen, una de les jugadores més importants del conjunt blaugrana. El triomf, que permet a les de Pere Romeu mantenir el ple de victòries a la Lliga F, ha arribat gràcies a un gol de penal de Fridolina Rolfö, però l’ombra d’una possible absència per al pròxim partit de Champions League contra el Manchester City ha marcat el dia.

A l’inici del partit, el Barça ha tingut moltes dificultats per imposar-se davant un València molt defensiu i que ha aconseguit crear perill amb les seves transicions. Tot i tenir la possessió, les blaugranes no han aconseguit resoldre amb comoditat la situació, i les ocasions més clares han arribat només en els últims minuts de la primera meitat. Un xut de Aitana Bonmatí que va fregant el pal (37’) i una altra oportunitat de Clàudia Pina que va sortir desviada (45’) han estat les millors opcions per obrir el marcador. Però la insistència de les visitants ha donat fruits al minut 54, quan Vicky López ha estat objecte d’un penal per part de Claudia Florentino. Rolfö no ha fallat des dels onze metres i ha posat el Barça al davant.

El gran contratemps ha arribat poc després, quan Caroline Graham Hansen ha sentit unes molèsties musculars després d’entrar al camp al minut 58, en substitució de Vicky López. La internacional noruega, que ha estat una peça fonamental en l’atac de l’equip, no ha pogut continuar i ha hagut de ser retirada del camp al minut 72. Aquesta lesió, aparentment en el quàdriceps, ha encès les alarmes de Pere Romeu, que haurà d’esperar els resultats de les proves mèdiques per conèixer l’abast real de la lesió.

Rolfö celebrant el seu gol | @FCBFemeni
Rolfö celebrant el seu gol | @FCBFemeni

El Barça, tot i tenir més control del joc a la segona meitat, no ha pogut desfer-se d’un València que, amb més coratge que recursos, ha seguit buscant el gol de l’empat. A les acaballes, una altra oportunitat de Pajor ha estat desactivada per la portera local Canales (82’), evitant així que la victòria fos més còmoda.

Amb aquest resultat, les de Pere Romeu continuen invictes a la Lliga F i mantenen la primera posició, però amb el focus ja posat en el difícil duel de dimecres contra el Manchester City per decidir el lideratge del grup a la Champions League. La incògnita sobre la presència de Graham Hansen afegeix una capa de dubte i tensió abans d’un partit decisiu. Les blaugranes, que no han estat a l’altura de les seves millors actuacions, tindran feina per encarar el repte europeu.

El Llevant Badalona no aixeca el cap: derrota a casa contra l’Eibar i set jornades sense guanyar

El Llevant Badalona continua immers en una dinàmica preocupant després de caure per 0-1 davant l’Eibar al Municipal de Badalona. Les noies de Ferran Cabello acumulen ja set jornades sense guanyar, un escenari que ha diluït l’arrencada prometedora de temporada, quan van sumar 13 dels primers 18 punts en joc. Aquesta nova derrota situa les badalonines a la novena posició de la Lliga F, amb el repte de redreçar el rumb a partir del gener.

Un gol matiner d’Andrea Álvarez (7’) ha posat en avantatge a l’Eibar, un equip que fins avui només havia sumat un punt lluny de casa. Tot i el domini de la possessió per part del Llevant Badalona, les locals no han pogut capitalitzar les seves ocasions. La millor oportunitat de la primera part ha estat a les botes de Ghizlane Chebbak (44’), però la marroquina no ha trobat porteria.

Chebbak ha estat expulsada al minut 65 per doble amonestació, una acció que ha condicionat encara més l’encontre. Amb deu jugadores, les badalonines han intentat igualar el marcador, però sense èxit. En el tram final, l’Eibar ha estat a punt de sentenciar amb un xut de Monnecchi que ha fregat el pal (88’).

Les badalonines tenen una nova oportunitat de capgirar la seva dinàmica negativa aquest proper divendres 20 de desembre, quan rebran l’Atlético de Madrid als vuitens de final de la Copa de la Reina. L’objectiu: recuperar confiança i encarar amb garanties la segona meitat de la temporada. Malgrat les adversitats, l’afició local no ha deixat de donar suport a l’equip, que afronta ara un tram clau del curs amb la urgència de trobar el camí del triomf i consolidar-se a la categoria.

Sis partits sense perdre: l’Espanyol empata amb el Llevant en un duel intens

L’Espanyol femení tanca l’any 2024 amb un empat que permet mantenir la ratxa d’imbatibilitat. Les de Sara Monforte han sumat un punt a la Ciutat Esportiva de Buñol en un partit molt igualat contra el Llevant, on les visitants han desaprofitat oportunitats clau per decantar el resultat a favor seu. El duel ha acabat amb 1-1, amb gols de Judit Pablos i Érika González.

Les blanc-i-blaves han començat de manera immillorable. Quan només havien passat cinc minuts de joc, Judit Pablos ha marcat el seu primer gol de la temporada aprofitant una acció ofensiva ben trenada per l’equip. El Llevant, però, no ha trigat a reaccionar, generant perill amb xuts de llarga distància que han obligat la portera Romane Salvador a lluir-se.

Abans del descans, l’Espanyol ha disposat d’una ocasio òptima per ampliar l’avantatge. Un penal comès sobre Lice Chamorro semblava l’opció perfecte, però la davantera paraguaiana ha vist com la portera del Llevant, Holmgren, desviava el llançament.

La segona part ha començat amb el gol de l’empat per part de les locals. Una excel·lent jugada d’Anissa Lahmari per la banda ha acabat amb una centrada precisa que Érika González ha rematat al fons de la xarxa al minut 49. A partir d’aquí, el partit s’ha obert encara més, amb ocasions a banda i banda. Salvador ha estat determinant per evitar que el Llevant completés la remuntada amb una aturada clau a un cop de cap de Tere.

En els darrers minuts, l’Espanyol també ha intentat buscar el gol de la victòria. Un xut de Paula Perea des de fora de l’àrea ha estat desviat per Holmgren, i en el temps afegit, la defensa blanc-i-blava ha resistit els darrers intents del Llevant.

Amb aquest resultat, l’Espanyol arriba als 17 punts i se situa a la zona mitjana de la classificació de la Primera Divisió Femenina. L’equip tanca l’any amb una dinàmica positiva, encadenant sis jornades sense perdre, tot i que amb una assignatura pendent: millorar els resultats lluny de casa, on només han aconseguit una victòria en tota la temporada.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa