El Barça femení segueix fent història. L’equip de Lluís Cortés s’ha acostumat a batre rècords i a guanyar títols. Es fa difícil saber quin és el sostre de les blaugrana. Una gran victòria davant el Llevant per 4-2 dona la Copa al conjunt culer, culminant així una temporada per emmarcar que quedarà per sempre en el record de les jugadores i els aficionats. Les blaugrana han dominat per complet el duel demostrant la superioritat exhibida durant tota la temporada, amb una gran Lieke Martens que ha destacat amb tres assistències, i un doblet d’Alèxia Putellas que li ha valgut l’MVP.
Copa, Lliga i Champions. Un triplet històric per un Barça que és l’únic club que ho ha aconseguit en la secció femenina i masculina. Una Lliga de rècord amb victòries en tots els partits, una final de Champions guanyada per 4-0, la diferència més gran, i una Copa aconseguida amb superioritat. El Barça ha superat qualsevol expectativa i ha posat el món del futbol als seus peus.

El partit s’ha posat molt ràpidament de cara pel conjunt blaugrana, com ja va succeïr contra el Chelsea a la Champions. Les de Lluís Cortés han sortit dominant i només han necessitat cinc minuts per avançar-se en el marcador, gràcies al gol de Patri Guijarro rematant un còrner penjat magistralment per Lieke Martens. A partir de llavors, el Barça ha aconseguit el domini de la pilota i ha controlat el partit de principi a fi.
La passada a Guijarro era tot just el principi de l’exhibició de Martens, que poc després ha servit el segon gol a Alèxia Putellas amb una gran centrada. La de Mollet ha aprofitat una mala sortida de la portera Maria López per fer el 2-0. A la mitja hora de partit, Martens ha completat el seu particular hat-trick d’assistències, amb una falta rematada per Marta Torrejón.
El Llevant ha tingut tres ocasions clares al final del primer temps, però les rematades no han estat precises. El conjunt granota sí que ha estat capaç de retallar distàncies en la represa, amb un bon gol d’Alba Redondo després de superar a Cata Coll. Les de Maria Pry han crescut a partir de llavors i han entrat de ple al partit amb un gol d’Estefanía Banini.
El Barça ha sortit adormit durant la segona meitat i ha deixat que les rivals s’acostessin, però han reaccionat a temps i han reactivat la pressió després dels gols del Llevant. Putellas ha retornat la calma entre les files de Lluís Cortés després de recuperar dins l’àrea rival. La blaugrana, amb una bona maniobra tècnica, ha batut la porteria de María López amb una definició de qualitat per situar el 4-2 final.
Amb aquesta victòria, el Barça s’uneix al selecte grup d’equips que han guanyat un triplet en el futbol femení. Fins ara només ho havien aconseguit el Frankfurt, l’Arsenal, el Lió i el Wolfsburg. Les franceses ho han fet fins a cinc vegades, però la seva dinastia s’ha trencat aquest any i el Barça ve amb força per prendre el relleu en els anys vinents.
Són moltes les dades històriques que han deixat les blaugrana aquesta temporada. Després del triplet, les de Lluís Cortès encara poden fer més gran el seu llegat a la Lliga. Si bé ja tenen el títol assegurat, en els sis partits que falten tenen l’oportunitat de fixar una marca espectacular i insuperable. No només poden acabar invictes, sinó que poden tancar la temporada amb 102 punts de 102 possibles. Sigui com sigui, aquest Barça ja és història del futbol.