Món Esport
Els pilars econòmics del projecte de Joan Laporta
  • CA

Joan Laporta és, certament, el gran favorit a les eleccions a la presidència del Barça. Sobretot després de presentar més de 10.000 signatures per convertir-se formalment en candidat als comicis. L’expresident, no obstant això, sap millor que ningú que el partit important es jugarà el dia que els socis acudeixin a les urnes i que, per tant, ha de presentar un projecte convincent perquè els culers li facin confiança. Per aquest motiu, aquest dimecres ha presentat els pilars econòmics que sustentaran la seva proposta, orientada bàsicament “a fer el club sostenible i preservar el model de propietat”.

Acompanyat de Jaume Giró –membre de la seva junta directiva i exdirector general de la Fundació Bancària La Caixa–, Àlex Barbany –exdirector general d’Intu Management Spain– i Joan Casas –exdegà del Col·legi d’Economistes de Catalunya–, Laporta ha manifestat que “és molt urgent implementar mesures dirigides al control de la despesa, l’increment dels ingressos i la negociació de l’endeutament”. Segons els estudis del seu equip, el Barça “acabarà la temporada amb 650 milions d’ingressos, un 15% menys dels previstos per la junta sortint”. Precisament per això, serà molt important que el nou president “prengui decisions de caràcter urgent”.

Les noves línies de negoci a explorar (i explotar) que ha proposat l’encara precandidat són la potenciació de la relació amb els patrocinadors i la recuperació de la seva confiança per evitar devaluacions de contractes com el de Rakuten, la modificació de la piràmide dels partners (inclusió de la categoria premium entre els principals, els globals i els regionals), la reducció del cost per accedir a les Barça Academy, el desenvolupament d’una xarxa de Barça Experience Centre a les principals capitals del món per apropar el club als milions de seguidors que té, ja que “els canals digitals són molt importants, però també s’ha de tenir en compte la proximitat física”, l’aposta decidida pels eSports –que han de ser “una secció més de l’entitat amb identitat pròpia”– i el llançament d’un fons d’inversió en empreses emergents esportives, entre d’altres. “Hem de liderar el món de l’entreteniment i ser més proactius en la generació de continguts. Hem d’aportar coneixement i marca”, ha justificat.

A més, Laporta ha destacat el Barça Corporate –que engloba el Barça Studios, el Barça Academy, el Barça Innovation Hub i el Barça Licensing and Merchandising– com a via per incrementar els ingressos, però ha considerat que és “molt important que no perdem el control sobre el projecte”. “Estudiarem totes les propostes que vinguin. La premissa serà que no malvendrem en el curt termini sinó que pensarem en el llarg termini”, ha reflexionat al respecte.

No hi ha protesta sense proposta

Jaume Giró, per la seva banda, ha fet una fotografia de la situació en la qual es troba el Barça per culpa de la gestió de Josep Maria Bartomeu. Ha criticat, especialment, la “massa salarial disparada, sobretot respecte a la seva competència” i “els 1.682 milions d’euros en fitxatges, 120 de mitjana en els darrers tres anys” que el club s’ha gastat en traspassos. “El negoci és més gran, però menys sostenible. A mesura que han augmentat els ingressos ha disminuït el resultat net i ha crescut l’endeutament. No ha estat només una qüestió del coronavirus. El Barça no pot fiar-ho tot a facturar molt i a esperar que vingui un fons d’inversió. La fórmula de l’èxit de l’economia clàssica consisteix a alienar els ingressos amb les despeses. La facturació no ha de ser una obsessió i l’endeutament s’ha d’eixugar tan aviat com sigui possible”.

“No hem d’oblidar mai que els jugadors d’equips com el Barça es mouen per dues motivacions: un projecte guanyador i retribució. Quan una s’afebleix, l’altra guanya importància. Per aquest motiu precisament ha pujat la massa salarial els últims anys. El talent ha d’estar a la gespa, però també als despatxos”, ha diagnosticat Giró, que per controlar les despeses i gestionar l’endeutament ha plantejat l’aplicació d’un pla de contenció de les despeses de gestió operativa per tal de mantenir-la per sota dels 270 milions d’euros, la recuperació de la planificació de les plantilles amb criteri esportiu, econòmic i visió a llarg termini per evitar la devaluació dels futbolistes i la realització de dues emissions de bons, “una especial i singular dirigida als seguidors culers i una altra institucional dirigida a inversors”. Abans d’acabar la seva exposició, l’exdirector general de la Fundació Bancària La Caixa també ha analitzat l’Espai Barça, aspecte al qual Laporta dedicarà un monogràfic la setmana vinent. “Anem tard. Hi ha aspectes a millorar en l’operació Goldman Sachs per tenir més confort a l’hora de fer l’operació, però cal tirar endavant el projecte com més aviat millor perquè ajudarà a generar molts ingressos”.



Més notícies
Joan Laporta, durant la inauguració de la seu electoral d''Estimem el Barça' | Jordi Borràs
Laporta demana reunir-se urgentment amb Tusquets per evitar l’ajornament de les eleccions
Notícia: Laporta demana reunir-se urgentment amb Tusquets per evitar l’ajornament de les eleccions
Comparteix
L’expresident insisteix en el fet que els comicis no es poden posposar més enllà del 24 de gener
Joan Laporta, aspirant a la presidència de Barça | Europa Press
Laporta: “Un país que fa excepcions per treballar també les ha de fer per votar”
Notícia: Laporta: “Un país que fa excepcions per treballar també les ha de fer per votar”
Comparteix
L’aspirant a la presidència del Barça insisteix en el fet que “no hi ha raons objectives per ajornar les eleccions” malgrat les mesures del Govern contra el coronavirus

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa