La secció de bàsquet del Futbol Club Barcelona està patint una autèntica renovació, començant per la banqueta, on arrencarà l’era Roger Grimau. Tot plegat, després de conèixer l’adeu de Nikola Mirotic, guanyar la Lliga amb claredat contra el Reial Madrid i la sorprenent sortida de Sarunas Jasikevicius de la banqueta, quan tot apuntava que renovaria el seu contracte a la baixa. D’aquesta manera, la direcció esportiva, encapçalada pel mànager Juan Carlos Navarro, ja fa temps que treballa de cara a millorar l’equip.
Aquest dissabte ha acabat, al pavelló de l’Hospitalet Nord, el campus de l’acadèmia de Pau Gasol amb 340 nois i noies de 26 països diferents. Un acte que l’exjugador ha aprofitat per atendre els mitjans. De fet, en el dia del tancament del seu campus, el santboià ha parlat de tota l’actualitat blaugrana en una entrevista a TV3. Moltes coses a parlar, ja que el Barça té sobre la taula ara diversos fronts oberts, com ara el possible fitxatge dels germans Hernangómez. D’això i més n’ha parlat Pau Gasol.

El canvi de Saras per Grimau
Essent preguntat pel reemplaçament de Saras, Gasol ha estat realment sincer: “És una aposta amb un cert risc. És un home de la casa, però no té experiència en grans competicions. Veurem com ho porta”, ha dit el pivot de Sant Boi, que considera que l’aposta per Grimau té “cert risc”. “Veurem com ho porta i esperem que el seu staff l’ajudi”, ha continuat l’exblaugrana, que també s’ha mostrat “sorprès” per la sortida de Saras Jasikevicius: “Estic una mica sorprès, perquè creia que volia continuar. Però quan es tanca una porta se n’obre una altra”.
De fet, fa menys d’un mes, l’exblaugrana ja va assegurar que la situació econòmica del club força aquestes decisions desagradables, com ara la sortida de Mirotic: “És una conseqüència de la realitat econòmica del club i de la secció de bàsquet. Es va fer una aposta molt gran pel Niko, una aposta amb un contracte excepcional a Europa, fins i tot avui dia. Ara ha arribat un moment en què s’ha hagut de prendre una decisió que segur que és difícil per al club i per al jugador”.

Ha tornat a parlar sobre Mirotic
Gasol, com ja ho va fer en el seu dia, també s’ha referit a un altre dels serials de l’estiu, la marxa de Nikola Mirotic. “La sortida de Niko és una situació incòmoda, complicada. És una conseqüència de la situació del club i un acte de responsabilitat per millorar-la”, ha comentat sobre el tema. A més, Gasol ha dit la seva sobre la resolució del serial: “Cal buscar el millor acord per les dues parts i que es vulguin sort mútuament”.
Pau Gasol, excompany de Nikola Mirotic al Barça, a la selecció espanyola, a Milwaukee Bucks i a Chicago Bulls, actualment és ambaixador de l’entitat blaugrana i ha assegurat que la rescissió del contracte del montenegrí és una conseqüència directa de la mala situació econòmica de l’entitat blaugrana.

El possible arribada dels germans Hernangómez
Després d’haver abonat la clàusula de rescissió d’un milió d’euros al Joventut de Badalona per incorporar l’aler català Joel Parra, el Barça ja té la mira posada en dues noves possibles incorporacions: els germans Hernangómez. A més, després d’haver presentat una oferta formal per Willy, el club blaugrana també anirà per Juancho. I sobre la seva possible arribada, Gasol també ha dit la seva, però sense encendre la metxa: “Res està tancat, però està clar que el Barça està intentant fer el millor equip possible”. En concret, sobre el fitxatge de Willy, ha apuntat que “el jugador té ganes de tenir un paper protagonista, amb minuts de qualitat. És un pivot que faria millor al Barça i podria dominar Europa”.
L’aterratge dels germans Hernangómez reforçaria l’equip de Roger Grimau i li afegiria el plus de tenir dos jugadors contrastats i amb experiència a l’NBA. Així doncs, les seves arribades es convertirien en dos grans reforços per al nou equip que està configurant el tècnic català per tal de competir a l’Eurolliga després de les sortides de Mirotic i Sanli.