Rakuten, nou patrocinador del Barça. | FCB

Rakuten ja és oficial. El Barça ha presentat, aquest dimecres al migdia, el nou patrocinador global de l’entitat catalana per a les properes quatre temporades. Rakuten serà l’empresa que substituirà, a partir del proper 30 de juny del 2017, l’aerolínia comercial Qatar Airways, present a la samarreta blaugrana i a diversos actius del club des del 2013. Aquesta marca pertany al gegant japonès de venda online. L’Amazon de l’Àsia, concretament, amb 6,9 bilions de dòlars de facturació, segons ha explicat el Barça.

En un acte presidit pel president Josep Maria Bartomeu, el vicepresident i màxim responsable de l’àrea de màrqueting, Manel Arroyo, i el president de la companyia, Hiroshi Mikitani, han fet oficials les xifres de l’acord: 55 milions d’euros fixos per temporada i uns variables que poden fer augmentar l’ingrés fins els 61,5 milions (5 milions per guanyar la Champions i 1,5 milions per guanyar la Lliga). Aquesta xifra, sumada a l’acord amb Nike d’aquest estiu passat (85 milions) i la publicitat a la màniga de Beko (10 milions), significaran uns ingressos de 150 milions d’euros durant la primera temporada (Nike pagarà 100 milions a partir de juny del 2017). A partir del 2018, el Barça ingressarà 165 milions per les publicitats de la samarreta.

 

Hiroshi Mikitani, màxim responsable de la companyia, ha valorat l’acord amb el Barça agafant com a exemple l’eslògan del club: “Més que un club no és un eslògan, sinó la filosofia que representa el FC Barcelona.”

Gerard Piqué, l’origen de l’acord

 

Bartomeu ha volgut explicar l’origen de l’acord, l’inici del vincle entre el Barça i Rakuten. “Tot va començar amb un sopar a San Francisco organitzat per Gerard Piqué. Allà vam conèixer el senyor Mikitani i la seva organització”. A més, el president del Barça ha manifestat la tranquil·litat que ha tingut el club a l’hora de tancar un nou acord de patrocini, des que s’anunciés -no oficialment- l’interès de Rakuten en ser l’espònsor de l’entitat durant les eleccions del juliol del 2015: “No hem tingut pressa en trobar el patrocinador, perquè volíem trobar l’acord més beneficiós pel club. Arriba en un moment adequat i cobreix les expectatives.” 

 

El vicepresident Manel Arroyo ha volgut manifestar la necessitat de “signar un acord com aquest per seguir creixent” i ha destacat negociacions -encara obertes- amb cinc altres companyies. Preguntat per si l’actual acord converteix el Barça en el millor pagat, Arroyo ha dit que “ens posem al nivell de l’acord del Manchester United”. A més, ha volgut trasmetre que, “excepte nosaltres, la veritat no la publica ningú. Tots fem referència a lectures de premsa”.

 

Segons ha pogut saber El Món, aquest acord amb Rakuten es va signar fa dos dies, el dilluns d’aquesta setmana, i sota unes condicions diferents a les pactades amb Qatar Airways. Rakuten lluirà al pit de la samarreta blaugrana i tindrà presència en diversos actius, tot i que la seva participació serà menor a l’obtinguda per l’aerolínia del Golf Pèrsic en les darreres quatre temporades i fins el proper 30 de juny. L’empresa japonesa tindrà exposició a la U televisiva dels partits, a la façana de l’estadi, als carnets dels socis, a les entrades, al bus de l’equip i a les instal·lacions d’entrenament. L’acord contempla, a més, la disputa d’un partit al Japó.



Nou comentari