Món Esport
Les tres claus del Barça 2-1 Leganés

La ferida de París segueix ben oberta al vestidor del Barça. Aquest diumenge, els jugadors blaugrana han traspassat la crisi mental i l’acumulació de dubtes del cervell a les cames i, evidentment, tot això s’ha notat en la seva actuació sobre la gespa. Ja ho deia Johan Cruyff: “per a molts, el futbol es juga amb els peus. Per mi, es fa amb el cap i s’utilitzen els peus.” I davant el Leganés, el cap dels futbolistes del Barça era en un altre lloc, ben lluny del Camp Nou i de la Lliga, en un partit que no ha suavitzat el mal regust de l’horrorós compromís de Champions. Aquesta sensació general de l’equip, més aviat trista, els errors de precisió i les aturades de Ter Stegen han estat, segons El Món, les tres claus del Barça 2-1 Leganés.

1. Ambient dramàtic, dins i fora la gespa

El Barça ha marcat en els primers i en els darrers instants de partit. Entre el minut 3 i el 89, és a dir, durant 86 minuts, el Camp Nou s’ha vist impregnat d’una mala maror difícil de recordar. El xiuxiueig quan la pilota passava pels peus de certs jugadors, com André Gomes o Rakitic, no ha ajudat a calmar la tensió evident dels futbolistes a la gespa de l’estadi i la mala actuació ha acabat per deixar un ambient general poc agradable tan dins, com fora del terreny de joc. El futbol de l’equip blaugrana, previsible i baix de ritme, ha fet créixer la preocupació als afeccionats i, conseqüentment, la resposta dels espectadors presents al Camp Nou envers els jugadors. Luis Enrique, a més, ha admès en roda de premsa que el resultat de París ha pogut influir. “Han resorgit els fantasmes del partit de dimarts”, ha dit.

 

2. Imprecisions i errors de posicionament

L’equip dirigit per l’entrenador asturià ha signat un dels pitjors partits de la temporada. Bé, un dels molts mals partits d’aquesta temporada. La línia agafada per l’equip és negativa i la irregularitat el converteix en imprevisible a l’hora de preveure resultats i plantejament. Aquest diumenge, el Barça ha repetit la versió de partits com el de París, el disputat davant l’Atlètic de Madrid a la Copa o els horrorosos enfrontaments davant el Granada o el Màlaga a la Lliga. Molt mal col·locat en atac, sobretot en la zona del mig del camp -on les ajudes han brillat per la seva absència-, el conjunt blaugrana ha patit, de nou, les habituals imprecisions en la construcció. Sense oferir-se, André Gomes i Rakitic han generat problemes als centrals i als laterals, que s’han vist obligats a arriscar en decisions que s’han acabat pagant cares, com la presa per Sergi Roberto en el gol del Leganés. Iniesta i Denis, participants als darrers minuts, tampoc han acabat d’arreglar el desperfecte.

3. Salvador Ter Stegen

El Barça ha sumat els tres punts gràcies als dos gols anotats per Leo Messi i a l’actuació de Marc-André ter Stegen. De nou, el porter alemany ha estat decisiu amb quatre intervencions de molt mèrit que han evitat una gran sorpresa del Leganés i un mal major, amb el Camp Nou certament preocupat amb l’equip. Una aturada doble en un u contra u davant El Zhar i dues mans heroiques a xuts potents dels futbolistes visitants han convertit Ter Stegen en el jugador més valuós del partit. El porter contractat per Zubizarreta està demostrant els motius de l’enamorament de l’exdirector esportiu basc i la seva aposta cega per ell.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa