L’acord per a l’Espai Barça passa per obrir el recinte al barri de Les Corts

L'Ajuntament proposa una Modificació del Pla General Metropolità i iniciarà un debat amb el club i els veïns que s'allargarà fins el novembre

L’Ajuntament de Barcelona ha fet el primer pas per autoritzar el projecte de l’Espai Barça aprovat en referèndum l’any 2014 i que, segons les previsions inicials, havia de col·locar la primera pedra aquest juny passat, un cop finalitzada la temporada esportiva. La manca d’acord inicial entre el club i el consistori, pel què fa la reordenació dels carrers, la mobilitat i l’ús públic de l’Espai, ha fet allargar uns terminis que, a dia d’avui, se seguiran aixamplant. L’Ajuntament ha presentat, aquest dijous, la seva proposta de Modificació del Pla General Metropolità per a l’entorn de l’estadi, un projecte que serà debatut amb el mateix Barça i amb les entitats veïnals, en un procés que s’allargarà, com a mínim, fins el mes de novembre. Un cop aprovat per l’Ajuntament, el projecte haurà de passar per la subcomissió d’urbanisme de la Generalitat de Catalunya.

La proposta presentada pel consistori conté tres punts clau que la tinent d’alcalde i responsable d’Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha especificat en una roda de premsa davant els mitjans de comunicació. Per a l’Ajuntament, era essencial millorar la proposta inicial en relació a la mobilitat, garantir un gran espai d’ús públic i assegurar que el cost econòmic estigui a càrrec de l’entitat privada. “El desgavell que avui es produeix amb l’aparcament de motos, vehicles particulars i autocars és fonamental adequar-lo”, ha manifestat Sanz.

 

Concretament, el Govern d’Ada Colau demana al club que l’Espai Barça “s’integri en el territori, que obri les instal·lacions i que trenqui una barrera històrica humana, que es converteixi en un espai d’ús públic, que urbanitzi tots els carrers del seu àmbit per millorar les connexions, que millori la mobilitat amb el soterrament d’aparcament i col·laboració amb el transport públic”.

En aquest sentit, Janet Sanz ha explicat que la proposta inclou la incorporació de 1.000 places per a motos, 400 per a bicicletes i per a 70 autocars en l’actual aparcament de l’estadi, juntament amb les mateixes places per a cotxes particulars, però amb una diferència: “per guanyar espai lliure i alliberar-lo de vehicles, l’aparcament serà tot soterrat.”

 

Tota aquesta modificació urbanística té un cost, segons l’Ajuntament, de 122 milions d’euros que hauran de córrer, indestriablement, a càrrec del club.

 

Costos urbanístics  
Obres d’urbanització 27.883.321,26€
Indemnització Travessera 6.000.000€
15% d’aprofitament urbanístic 5.393.857€
SUBTOTAL 39.277.178,26€
   
Costos bàsics de Generació d’espai privat d’ús públic  
Urbanització en superfícia de parcel·la privada 13.829.905€
Aparcament subterrani i anivellació 65.560.335€
Pàrquing d’autobusos 3.700.000€
SUBTOTAL 83.090.240€
TOTAL 122.367.418,26€

 

Un hotel més petit

 

La proposta inicial del Barça preveia la construcció de tres nous edificis complementaris: dos edificis d’oficines, de 22.000 m2 i un hotel de 14.000 m2. La proposta d’MPGM de l’Ajuntament inclou els tres edificis, però en detalla les dimensions màximes: 30.000 m2, amb un màxim de 10.000 m2 per a l’hotel, que ha d’incloure una zona de restauració a la planta baixa.

 

 

Nou comentari