Aquest divendres s’han conegut les convocatòries de la selecció espanyola absoluta masculina i la sub-21 de cara a l’aturada de seleccions de la setmana vinent. Novament, el Futbol Club Barcelona nodreix ambdós conjunts amb molts jugadors. El més destacat és que Santi Denia, seleccionador sub-21, ha tornat a convocar Pau Cubarsí i Fermín López, com ja va fer als Jocs Olímpics, tot i que gairebé no han tingut temps de descans, ni vacances. Ho ha explicat en roda de premsa: “Està parlat i consensuat. Ells volen venir i són jugadors molt importants”. Denia, per tant, deixa clar que aquest és el desig dels jugadors, però ja es va veure fa tres anys amb Pedri que, tot i que el futbolista ho vulgui, això pot anar en contra de la seva salut.
👥🇪🇸 ¡¡𝗬 𝗲𝘀𝘁𝗮 𝗲𝘀 𝗹𝗮 𝗹𝗶𝘀𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝗹𝗮 𝗦𝘂𝗯-𝟮𝟭!!
— Selección Española Masculina de Fútbol (@SEFutbol) August 30, 2024
El equipo dirigido por Santi Denia visita, en partidos de clasificación para el Europeo de 2025, a Escocia el 6 de septiembre y a Hungría el 10 de septiembre.
ℹ️ https://t.co/xiCLFcfsm9#U21EURO pic.twitter.com/3e9DcOdITu
Quatre jugadors del Barça a la selecció espanyola absoluta
Pel que fa a la selecció espanyola absoluta, hi ha fins a quatre jugadors del Barça: Pedri, Lamine Yamal, Ferran Torres i el jugador de moda, el flamant fitxatge Dani Olmo. Tots ells són habituals en les convocatòries de Luis de la Fuente. Pel que fa a altres jugadors catalans més enllà dels ja mencionats, destaca la novetat d’Òscar Mingueza, que ha fet un gran inici de temporada amb el Celta de Vigo. També torna a la llista Aleix Garcia, que va quedar fora de la convocatòria per a l’Eurocopa a última hora. A més a més, hi ha els també habituals David Raya i Marc Cucurella.
2⃣0⃣2⃣1⃣ Finalistas.
— Selección Española Masculina de Fútbol (@SEFutbol) August 30, 2024
2⃣0⃣2⃣3⃣ Campeones.
2⃣0⃣2⃣4⃣ Comienza el camino a la defensa del trono.
Aquí tenéis 𝗟𝗔 𝗖𝗢𝗡𝗩𝗢𝗖𝗔𝗧𝗢𝗥𝗜𝗔 (en formato clásico) de la @SEFutbol para los próximos partidos.
ℹ️ https://t.co/Ecod8zV5Wx #VamosEspaña | #NationsLeague pic.twitter.com/lcgN8b3hyD
Pel que fa al Girona i a l’Espanyol, l’únic nom que hi ha en les dues convocatòries és el del blanc-i-vermell Alejandro Francés amb la sub-21.