Món Esport
La RFEF no satisfà la petició més surrealista del madridisme per al clàssic

El Comitè de Disciplina de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF) ha confirmat aquest dimecres les sancions als jugadors del Futbol Club Barcelona Robert Lewandowski, Joao Cancelo i Iñigo Martínez. Tots tres futbolistes van veure en la darrera jornada de Lliga la cinquena targeta groga del seu cicle i això significa que reben un càstig extraordinari i no podran disputar el pròxim partit per acumulació de sancions. Per tant, Lewandowski, Cancelo i Iñigo Martínez es perdran el duel de Lliga contra el Cadis, però estaran disponibles per al clàssic de la jornada següent contra el Reial Madrid a l’Estadi Santiago Bernabéu, com ja s’esperava.

El madridisme demanava una sanció més dura per a Lewandowski

Aquesta resolució de la RFEF no ha satisfet el madridisme, que demanava que Lewandowski fos castigat amb un partit més. L’afició merengue exigia que el davanter polonès estigués dos duels sense jugar i que, per tant, es perdés el clàssic, per haver forçat la cinquena targeta groga. Segons l’actualització del codi disciplinari de la RFEF de 2020, un jugador que força una amonestació pot ser sancionat de manera extraordinària, però és un càstig que no s’aplica gairebé mai. El motiu és que s’ha de poder demostrar que la targeta ha estat forçada de forma voluntària i, normalment, és impossible fer-ho. Aquest és el cas de Lewandowski. El davanter polonès va trigar a sortir del terreny de joc i per això va veure la groga, però no es pot demostrar de cap manera que ho fes expressament.

Robert Lewandowski, jugador del Barça | FC Barcelona
Robert Lewandowski, jugador del Barça | FC Barcelona

El madridisme utilitza un exemple de la UEFA Champions League de 2019, quan Sergio Ramos va ser sancionat amb dos partits per forçar una targeta groga, per demanar el mateix càstig per a Lewandowski. El cas, però, és que en aquella ocasió Sergio Ramos va explicar després del partit que havia forçat l’amonestació expressament. Tenint aquest prova, la UEFA va poder-lo castigar amb un duel més de sanció, però és quelcom que no ha passat gairebé mai, ja que els jugadors no acostumen a explicar que han forçat una targeta expressament.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa