Joan Laporta va confirmar aquesta setmana que el Futbol Club Barcelona necessita vendre jugadors per generar ingressos. Les paraules del president blaugrana les va corroborar Xavi Hernández a una roda de premsa posterior. Per tant, l’entitat culer donarà sortida a aquells jugadors que siguin menys importants i que es pugui treure benefici econòmic per ells. Un dels jugadors amb més ‘nòvies’ de la plantilla és, sense cap mena de dubte, Raphinha. L’extrem brasiler compta amb la confiança de Xavi, però ni és titular indiscutible ni ha acabat d’explotar del tot. El Barça no es planteja una venda, però equips com el Newcastle o el Chelsea estan atents a la situació de l’ex del Leeds.
Gran millora, però continua la irregularitat
La lesió d’Ousmane Dembélé a Montilivi va obrir les portes de la titularitat a Raphinha. El davanter brasiler va tenir un inici ple de dubtes a Can Barça, però de mica en mica s’ha anat adaptant a l’estil de joc i té més confiança en les seves accions. No obstant això, encara no ha aconseguit la regularitat i té desconnexions importants. El club no es planteja traspassar-lo, però una cosa és la voluntat i l’altra, la necessitat. Segons el diari Sport, equips com el Newcastle o el Chelsea estan atents a la situació de Raphinha. El Barça necessita generar ingressos i l’operació de l’extrem brasiler aportaria beneficis. De moment, però, el jugador és feliç a Barcelona i no es planteja marxar.

Hi haurà retocs a la plantilla el pròxim estiu
Si no és Raphinha, seran altres els jugadors que abandonaran el vaixell blaugrana aquest estiu. Laporta va parlar clar sobre les necessitats del club: cal vendre futbolistes per generar ingressos i complir amb el ‘fair play’ financer. A més a més, també s’han de tenir diners per fer front als nous fitxatges: el president va avançar que busquen un lateral dret, un davanter i un central. No serà un mercat senzill per al Barça, però Mateu Alemany i companyia volen millorar encara més la plantilla. Per poder-ho fer, hi haurà d’haver jugadors “sacrificats”.