El Futbol Club Barcelona continua sense trobar un substitut per a Sergio Busquets. El fitxatge “prioritari”, tal com l’ha anomenat el tècnic Xavi Hernández, s’està allargant més del previst, tot i que s’han explorat diverses opcions. La delicada situació financera ha provocat que noms com el de Zubimendi, Kimmich, i ara Brozović, hagin quedat apartats per l’elevat cost. És per això que, a partir d’ara, l’objectiu és un exblaugrana que podria donar un gran rendiment i sense haver de pagar quantitats excessives de diners. Es tracta d’Oriol Romeu, que ha signat una temporada més que notable al Girona.
El futbolista, essencial a l’equip de Míchel, veu amb bons ulls tornar al club on s’ha format, però no vol que la decisió es dilati en excés. El club gironí, per la seva banda, es remet a la clàusula del migcampista i no barrejaran operacions per abaratir l’operació, com ara una possible cessió d’Abde o Nico. A més, el flirteig del Barça amb Romeu ha generat força malestar a Montilivi, ja que no hi ha hagut cap contacte oficial amb el Girona per sondejar el fitxatge.

Nascut a Ulldecona (Montsià) l’any 1991, el petit Oriol va passar del FC Ulldecona a l’Espanyol, on va jugar tres anys abans d’arribar a la Masia. A partir d’aquest moment, es va formar a les categories inferiors del Barça, arribant a debutar amb el primer equip i convertint-se en un jugador de futur. Malgrat tot, la figura de Sergio Busquets, sumada a la incorporació de Mascherano, va provocar que marxés del club de la seva vida durant l’estiu de l’any 2011 cap al Chelsea. També va vestir la samarreta del València, de l’Stuttgart alemany i, durant vuit anys, la del Southampton anglès. L’estiu passat va tornar a Catalunya per jugar al Girona, on ha fet una gran temporada que el podria catapultar, novament, cap al Barça.
No és cap secret que el català s’ha convertit en una opció realment interessant, ja que coneix perfectament el model. Més encara quan Brozović ja s’ha decidit per l’Aràbia Saudita. D’aquesta manera, si el Barça insisteix amb Romeu, només hi ha una via: abonant els més de cinc milions d’euros de la clàusula de rescissió.

Arnau Martínez ho té clar
Arnau Martínez, el seu company d’equip al Girona, ha parlat sobre Oriol Romeu i la seva situació en una entrevista pel Diari Sport: “Per mi és un futbolista top al centre del camp; un referent. Aquest any que l’he pogut conèixer en persona i també fora del camp, he pogut veure que és increïble, sobretot com treballa. Encaixaria perfectament al Barça”, ha sentenciat Arnau, un altre que ha sonat per tornar al club on també es va formar.
De fet, se li ha preguntat sobre el seu possible retorn: “El meu somni és jugar en un gran, guanyar tots els títols i progressar, però la meva prioritat ara és l’Europeu”, assenyala sobre el futur. El lateral ha quallat una gran temporada a Girona, la qual no ha passat desapercebuda per a clubs com el Barça o l’Atlètic de Madrid. En aquests moments, està disputant l’Europeu sub-21 amb la selecció espanyola i només està centrat a poder aconseguir el títol.