El migcampista neerlandès Frenkie de Jong, del Futbol Club Barcelona, va patir una lesió al turmell a finals de la temporada passada, en el clàssic contra el Reial Madrid, i des d’aleshores no ha tornat. En un primer moment es va arribar a dir que podria jugar l’Eurocopa, però, finalment, no va ser així. El seleccionador dels Països Baixos, Ronald Koeman, ja es va ocupar de dir que la seva lesió era més greu del que semblava. Així, tampoc no es va poder incorporar a la pretemporada del Barça, ni ha pogut disputar els primers partits de l’inici de curs. El seu nou entrenador, Hansi Flick, l’esperava per a la tornada de l’aturada de seleccions que acaba d’acabar ara, però tampoc no ha estat el cas.
Frenkie de Jong desoeix la recomanació del Barça
Segons ha transcendit en diversos mitjans de comunicació, el Barça va recomanar a De Jong que s’operés i encara ho continua fent, però el migcampista neerlandès està apostant per un tractament conservador. Ha patit diverses lesions al turmell i el té molt afectat, per això nota dolor de manera gairebé crònica i sense una intervenció quirúrgica és impossible que es recuperi de manera satisfactòria. Ell, però, prefereix evitar l’hospital, però, de moment, el mal que nota és tan gran que fins i tot evita que es pugui entrenar. Amb el tractament conservador, De Jong hauria d’anar-se reincorporant a l’equip a poc a poc, però, de moment, no està ni se l’espera aviat.

D’aquesta manera, els culers cada cop estan més indignats amb aquest cas, que recorda, per exemple, al de Samuel Umtiti. El defensa central francès també va rebutjar una operació que el club li havia aconsellat i, des d’aleshores, el seu rendiment va caure en picat i va encadenar una lesió rere una altra. El fet que De Jong estigui rebutjant la recomanació del Barça en una situació tan similar fa pensar que podria seguir un camí similar al d’Umtiti.

