El Futbol Club Barcelona ha fet oficial que ha arribat a un acord amb l’Al-Ahli SC per al traspàs de Franck Kessie per 12,5 milions d’euros. El migcampista ivorià era un dels jugadors que no comptava per Xavi Hernández i el club blaugrana el tenia a la llista de transferibles. Tot i que el jugador volia quedar-se a Europa, finalment ha acceptat el sou estratosfèric d’un dels equips de l’Aràbia Saudita, on guanyarà uns 20 milions d’euros nets per temporada els pròxims tres anys.
Kessie, tot i no ser titular indiscutible, va disputar 43 partits en la seva única temporada al club, després d’arribar lliure de l’AC Milan l’any passat. L’ivorià va jugar un total de 1803 minuts, va donar tres assistències i va marcar tres gols. Un d’ells serà el moment que tothom recordarà de l’etapa del migcampista al Barça, ja que va ser el gol que li va marcar al Reial Madrid en els instants finals del Clàssic de Lliga i que li va donar pràcticament el campionat al club blaugrana. A més, a l’anada de les semifinals de la Copa del Rei, també contra el conjunt blanc, Kessie va provocar el gol en pròpia porta que va donar avantatge al Barça a l’eliminatòria.

Negoci rodó per al Barça
El traspàs de Kessie a l’Al-Ahli es pot considerar un negoci rodó per al Barça, malgrat que la xifra ingressada no sigui molt elevada. L’ivorià va arribar a cost zero i el club ha aconseguit emportar-se 12,5 milions d’euros només un any després de l’arribada del jugador. A més, no ha sigut un futbolista indiscutible per Xavi, ja que la majoria dels seus minuts han sigut a la segona part, entrant de revulsiu.
La venda de Kessie podria ser una opció sobre la taula per al Barça amb la complicada situació de les inscripcions, ja que està per veure si finalment el club blaugrana podrà tirar endavant la nova palanca o haurà d’utilitzar vendes de jugadors, com la de l’ivorià i la d’Ousmane Dembélé, perquè els nous fitxatges i els futbolistes renovats puguin jugar ja el primer partit de lliga aquest cap de setmana.