El FC Barcelona torna a la Lliga aquest 2025 amb una convocatòria carregada de novetats per enfrontar-se al Getafe aquesta nit al Coliseum (21.00 h). Entre els noms destacats, sobresurt el d’Andreas Christensen, que torna després de cinc mesos fora per una tendinopatia al tendó d’Aquil·les esquerre. El danès, que es va lesionar a l’inici de la temporada durant el duel contra el València, ha rebut l’alta mèdica i ja està disponible per al tècnic Hansi Flick.

El retorn del central arriba en un moment crucial, després que l’absència de Iñigo Martínez, lesionat durant quatre setmanes, deixi un buit a l’eix defensiu. No obstant això, tot apunta que Christensen haurà d’esperar el seu moment des de la banqueta, ja que Ronald Araujo i Pau Cubarsí s’han consolidat com la parella titular. “La seva polivalència pot ser clau en els propers partits”, ha destacat Flick en roda de premsa, fent referència a la capacitat del danès per jugar tant de central com de migcampista defensiu.

Christensen torna a la convocatòria després de 154 dies d’absència, però el futur d’Ansu Fati és cada vegada més incert

Andreas Christensen, jugador del Barça, i Jude Bellingham, jugador del Reial Madrid | FC Barcelona
Andreas Christensen, jugador del Barça, i Jude Bellingham, jugador del Reial Madrid | FC Barcelona

Un altre nom propi de la convocatòria és el del porter Wojciech Szczesny, que torna després de complir sanció per l’expulsió a la final de la Supercopa. El polonès serà una alternativa a Iñaki Peña, encara que Flick no ha confirmat si hi haurà canvis a la porteria.

Mentrestant, Ansu Fati continua sent el gran descart de l’entrenador alemany. Aquesta és la quarta convocatòria consecutiva on el jove davanter no figura, alimentant els rumors d’una possible sortida durant el mercat d’hivern. Malgrat les paraules positives del tècnic sobre la seva actitud, el cert és que les oportunitats han estat mínimes aquesta temporada.

El Barça, que ha signat un bon inici d’any després de conquerir la Supercopa d’Espanya i avançar en la Copa del Rei, buscarà mantenir la inèrcia positiva en aquest partit de la Lliga. Amb baixes importants com les de Ter Stegen i Marc Bernal, Flick haurà de gestionar una plantilla jove i amb algunes peces que encara necessiten recuperar el ritme de competició. El partit d’aquesta nit al Coliseum serà una prova de foc per a un Barça que vol consolidar-se a la part alta de la classificació i començar amb bon peu aquesta segona volta de la competició.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa