Marxar cedit del Futbol Club Barcelona no és sinònim que puguis tornar la temporada vinent. La gran majoria de jugadors que abandonen el club en forma de préstec no acaben tornant al Barça, ja sigui per la gran competència que hi ha o perquè no han acabat de demostrar el nivell necessari en els equips on han estat cedits.
De la temporada passada, van tornar al club sis jugadors: Abde, Nico, Umtiti, Lenglet, Dest i Collado. De tots ells, només Abde seria l’únic que podria acabar quedant-se, malgrat que també hi ha rumors sobre la seva sortida en aquests dos últims dies de mercat. Tots els altres ja han tornat a marxar, tan traspassats (Nico i Collado), cedits (Lenglet i Dest) o, fins i tot, amb la carta de llibertat, com va ser el cas de Samuel Umtiti.
De moment, en aquest mercat de fitxatges el Barça ha cedit sis jugadors: Sergiño Dest al PSV, Julián Araujo al Las Palmas, Pablo Torre al Girona, Chadi Riad al Betis, Álex Valle al Levante i Estanis Pedrola a la Sampdoria. A més, s’haurien d’afegir les cessions d’Ansu Fati al Brighton i la de Clément Lenglet a l’Aston Villa. De totes aquestes operacions, algunes són per donar-li oportunitats a jugadors joves que estan buscant minuts i d’altres perquè no hi ha més opcions que una cessió per col·locar els futbolistes que no compten pel Barça.
D’aquests jugadors, Dest i Lenglet ja havien estat cedits la temporada passada, a l’AC Milan i el Tottenham respectivament. I ara han hagut de fer les maletes una altra vegada perquè no tenien lloc a la primera plantilla del Barça. De fet, a Dest se li va donar una oportunitat a la pretemporada, però no va rendir al nivell desitjat i ha hagut de tornar a marxar. Lenglet ja estava descartat directament, però el seu alt salari ha dificultat la possibilitat de realitzar un traspàs, i per això marxarà cedit a l’Aston Villa.

El cas d’Ansu Fati
Amb la sortida d’Ansu Fati al Brighton, és incert si el futbolista acabarà tornant al Barça. Malgrat que sigui una cessió simple, sense opció de compra pel club anglès, si el davanter guineà no acaba d’explotar a la Premier League, probablement el club blaugrana preferirà desprendre’s d’ell la temporada vinent. Per tant, la possibilitat que Ansu torni al Barça dependrà del rendiment del jugador a la lliga anglesa.