El Futbol Club Barcelona ha anunciat que el lateral català Alejandro Balde ha rebut l’alta mèdica de la lesió que l’ha tingut fora dels terrenys de joc durant mig any. A finals del passat mes de gener, el jugador de la Masia va patir una desinserció al tendó del bíceps femoral de la cama dreta i va haver de ser operat. Des d’aleshores, va iniciar un procés de recuperació que va fer que es perdés tota el que restava de temporada. La seva rehabilitació ha anat avançant favorablement i, finalment, ha rebut l’alta mèdica. De fet, ha pogut tenir uns minuts en l’amistós de pretemporada contra l’Olot, el primer dels blaugranes, cosa que demostra que Balde ja està en plena forma i ara necessita agafar ritme de competició.
𝗖𝗼𝗺𝘂𝗻𝗶𝗰𝗮𝘁𝘀 𝗺𝗲̀𝗱𝗶𝗰𝘀 ❗
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) July 25, 2024
😁 𝗕𝗮𝗹𝗱𝗲 i 𝗝𝘂𝗹𝗶𝗮́𝗻 𝗔𝗿𝗮𝘂𝗷𝗼 han rebut l’alta mèdica pic.twitter.com/6nd7erhvG5
La infermeria del Barça continua plena
D’aquesta manera arriba, per fi, una bona notícia des de la infermeria del Barça. El conjunt blaugrana, malgrat trobar-se tot just a l’inici de la pretemporada, té molts jugadors lesionats. Per una banda, arrossega encara les baixes de Gavi i Frenkie de Jong, lesionats des del curs passat. El migcampista andalús no es preveu que torni fins al mes d’octubre, mentre que el cas de De Jong és una incògnita, ja que cada vegada s’endarrereix més la seva data de retorn. Més enllà d’aquests jugadors, a l’Eurocopa i a la Copa Amèrica van lesionar-se Pedri González i Ronald Araujo, respectivament. El primer té números de tornar quan comenci la temporada, però l’uruguaià s’ha hagut d’operar i estarà uns quatre mesos de baixa.

A aquests casos s’hi ha de sumar el d’Ansu Fati. El jove davanter blaugrana, que va estar cedit al Brighton el curs passat, té la confiança de Hansi Flick per formar part de l’equip aquesta temporada. Ara bé, el seu malson amb les lesions continua i, després d’uns quants entrenaments, ha patit una fascitis plantar que el tindrà fora dels terrenys de joc durant un mes. Un altre jugador que l’any passat va estar cedit, Julián Araujo, ha rebut l’alta mèdica a la vegada que Balde i també ha pogut jugar contra l’Olot.

