El tècnic del Futbol Club Barcelona, Xavi Hernández, ha donat a conèixer la convocatòria de cara al partit contra l’Espanyol, que es disputarà aquest diumenge 14 de maig a l’RCD Stadium a les 21:00. El conjunt blaugrana afronta el derbi contra els blanc-i-blaus amb una grandíssima notícia. El migcampista Sergi Roberto va lesionar-se en el partit de Lliga contra el Getafe i torna de cara als últims partits de la temporada. El jugador reusenc va patir una lesió al bíceps femoral de la cuixa esquerra. En un principi en aquest tipus de lesions s’acostuma a parlar de cinc setmanes de baixa, però el futbolista tornarà quan encara no s’han complert les quatre setmanes des que va patir les molèsties. Per això, la recuperació de Roberto és una gran notícia per a Xavi.
Amb això, Xavi podrà comptar amb tots els seus efectius de cara al derbi català contra l’Espanyol que podria comportar que el Barça es proclami campió de Lliga tres temporades després. El Barça podria ser-ho per passiva si punxen tant Reial Madrid com Atlètic de Madrid en els seus corresponents partits contra Getafe i Elx. Si no és així, el Barça hauria de guanyar l’Espanyol si no vol esperar una setmana més per aconseguir el títol. A més, sense cap dubte, el derbi contra el conjunt perico serà un partit especial per a Sergio Busquets després que el jugador de Badia anunciés que aquesta serà l’última temporada amb el Barça.
Xavi té disponibles a tots els jugadors del primer equip, això ha fet que Sergi Roberto ocupi el lloc de Lamine Yamal que ha entrat a la convocatòria en els últims quatre partits de lliga. A més, el jove jugador ja ha debutat amb el Barça en el partit contra el Betis.
La convocatòria de Xavi pel derbi contra l’Espanyol
Els vint-i-dos futbolistes escollits per disputar el derbi: Ter Stegen, Araújo, Busquets, Dembélé, Pedri, Lewandowski, Ansu Fati, Ferran Torres, Iñaki Peña, Christensen, Marcos Alonso, Jordi Alba, Kessié, Sergi Roberto, De Jong, Raphinha, Koundé, Eric García, Balde, Gavi, Pablo Torre i Arnau Tenas.