Món Esport
El Barça recupera el somriure abans del clàssic (6-1)

El Futbol Club Barcelona arribarà al primer clàssic de la temporada contra el Reial Madrid amb la millor de les sensacions, després de convertir Montjuïc en una festa en el tram final del tercer partit de la fase de lliga de la UEFA Champions League contra l’Olympiacos. El marcador després dels noranta minuts, una golejada aclaparadora (6-1), és una mica enganyós, ja que el Barça ha tingut alguns trams erràtics. A la segona part, però, amb la col·laboració d’algunes decisions molt controvertides de l’àrbitre que han caigut a favor, el conjunt blaugrana ha trobat el seu millor joc i ha enfonsat els grecs. Fermín López ha estat sense cap mena de dubte el protagonista del partit, anotant el seu primer hat-trick amb el primer equip del Barça. Marcus Rashford també ha brillat amb un doblet.

La crònica del Barça-Olympiacos (6-1)

Amb la llarga llista de baixes a la plantilla i el clàssic a la vista, Flick ha fet rotacions i ha apostat per un onze titular molt peculiar. Ha deixat Frenkie de Jong a la banqueta i al mig del camp Marc Casadó i el joveníssim Dro han acompanyat Pedri. En atac, Fermín López ha fet de fals extrem, Marcus Rashford de fals davanter centre i Lamine Yamal és l’únic que ha jugat a la seva posició. Tot i una petita desconnexió inicial que ha obligat Wojciech Szczesny a lluir-se amb una gran intervenció, el Barça ha deixat clar de seguida que estava totalment decidit a recuperar la concentració i la intensitat habituals amb Flick a la banqueta. La primera ocasió de gol ha partit d’un toc d’esperó de Dro, que ha habilitat Alejandro Balde, per centrar una pilota cap a Rashford que ha marxat fregant el travesser.

Poca estona després d’això, el Barça ja no ha perdonat. En un atac vertiginós, Lamine Yamal ha desaprofitat una ocasió molt clara de gol per entretenir-se massa davant del porter. En el refús, però, Fermín no ha tingut tants miraments i ha xutat amb força per enviar la seva rematada al fons de la porteria. Amb el gol, el Barça ha crescut encara més. Quan encara no havien passat ni deu minuts de joc, Rashford ha llançat una falta des de la frontal de l’àrea que no ha entrat pels pèls. En defensa, a més a més, Eric Garcia i Pau Cubarsí s’han mostrat molt solvents, reforçant així la idea que aquesta serà la parella de centrals més habitual del Barça de Flick aquesta temporada -i la del futur-.

La brillantor dels primers minuts del Barça, però, s’ha anat apagant a mesura que avançava la primera meitat. Els blaugranes han començat a errar moltes passades -amb especial atenció a Jules Kounde, que arrossega una ratxa molt llarga de males actuacions- i han perdut el domini del joc. Això ho ha aprofitat l’Olympiacos per apropar-se a la porteria del Barça, amb jugades ofensives ben trenades i ràpidament executades. Durant una estona, els culers han hagut de treure aigua de la barca com han pogut.

Aquest tram de partit, però, ha estat només un miratge. El Barça s’ha refet amb una relativa facilitat i ha tornat a activar-se en atac cap a la recta final de la primera meitat. Rashford i Kounde han protagonitzat els primers avisos i, novament Fermín, ha estat qui s’ha deixat de ximpleries i ha ampliat distàncies. El migcampista andalús ha rebut una gran passada a l’espai de Dro i, sense posar-se nerviós, ha afusellat la porteria grega. Encert total de Flick a l’hora de posar Fermín de fals extrem. Tot i que el Barça ha tingut algun tram complicat, ha marxat al descans amb el marcador i el joc sota control.

Fermín López, celebrant el seu gol contra l'Olympiacos | FC Barcelona
Fermín López, celebrant un dels seus gols contra l’Olympiacos | FC Barcelona

A la represa, Lamine Yamal, gairebé desaparegut a la primera meitat, ha començat a fer entremaliadures per la banda. En una d’aquestes, ha servit una gran centrada per a Fermín i el porter grec, Konstantinos Tzolakis, li ha tret el hat-trick amb una aturada descomunal. Semblava que seria una segona part plàcida per al Barça, però res més lluny de la realitat. Poca estona després, en una jugada aïllada, Ayoub El Kaabi ha enviat una rematada de cap al fons de la xarxa. L’àrbitre, però, ha anul·lat el gol per fora de joc. Ara bé, just abans ha vist unes mans d’Eric Garcia, així que ha assenyalat el penal. Des dels onze metres, el mateix El Kaabi no ha perdonat.

Tanmateix, una freda i una de calenta per a l’Olympiacos. Després del gol, els grecs s’han quedat amb un jugador menys després que Casadó forcés la segona groga de Santiago Hezze en fingir un cop de colze a la cara. L’àrbitre s’ho ha empassat i ha expulsat l’argentí. A més a més, en una de les jugades posteriors, el mateix col·legiat també s’ha cregut una piscina de Rashford a l’interior de l’àrea, que ha revisat al VAR, i ha donat penal per al Barça. Lamine Yamal ha marcat el tercer dels blaugranes des dels onze metres i ha sentenciat el partit. A Atenes, però, poden estar molt enfadats, perquè les decisions de l’àrbitre han estat polèmiques, com a mínim.

Sigui com sigui, gràcies a aquest gol, el partit ja s’ha trencat definitivament i ha començat l’homenatge del Barça. Els culers han aprofitat l’ocasió per fer una bona festa i recuperar les millors sensacions abans del clàssic. Rashford ha fet el quart, després d’aprofitar una gran acció de Roony Bardghji, que ha entrat a la segona part, i que ha acabat amb un mal xut que s’ha convertit en una assistència involuntària. Just després, Fermín ha posat rúbrica a la seva gran tarda amb el que, aquest cop sí, ha estat el seu tercer gol i el seu primer hat-trick amb la samarreta del Barça. I, just després, Rashford ha marcat un golàs, per anotar així un nou doblet a la Champions. Tot això ha passat en només cinc minuts.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa