Les sensacions del Barça abans del partit decisiu de Champions contra el Nàpols d’aquest dimarts vinent no són les millors. L’equip no troba arguments en el seu joc per creure en una victòria sòlida contra els italians, però, allà on no està arribant el col·lectiu i l’estratègia, hi arriba el talent individual. Lamine Yamal ha decidit el partit de Lliga del Futbol Club Barcelona d’aquest divendres contra el Mallorca a l’Estadi Olímpic Lluís Companys amb un golàs només a l’abast dels escollits (1-0). El jove davanter català és ara mateix el talent més gran del Barça i el gran argument per creure en una victòria contra el Nàpols i la classificació per als quarts de final de la Champions.
La crònica del Barça-Mallorca (1-0)
Xavi Hernández ha presentat una alineació del tot inèdita, amb només un migcampista pur, Ilkay Gündogan, que ha estat acompanyat d’Andreas Christensen, que ha fet de pivot, i Raphinha, que ha fet d’interior. A més a més, ha donat la titularitat a Marc Guiu, per donar descans a Robert Lewandowski de cara al Nàpols i per davant de Vitor Roque. Amb un sistema amb cinc defensors sobre el terreny de joc, el Barça s’ha començat a construir des del darrere, amb molta solidesa i ben ordenat.
Qui ha donat fluïdesa al joc del Barça des del mig del camp ha estat Gündogan. Per ell han passat totes les jugades d’atac amb sentit, mentre que Lamine ha estat l’encarregat de desbordar per la banda dreta. Una passada del davanter català ha deixat Raphinha en cursa a l’interior de l’àrea i l’han fet caure. El VAR, després de revisar-ho, ha donat penal al Barça, però Gündogan no ha pogut posar el llacet a la seva bona primera part i ha fallat el llançament des dels onze metres.
Després del penal fallat, el Mallorca ha crescut i ha cregut en les seves possibilitats de donar la sorpresa. Els balears han començat a arribar a l’àrea de Ter Stegen, però els centrals blaugranes, Pau Cubarsí i Iñigo Martínez, han estat imperials per evitar que el perill del Mallorca acabés en gol. El joveníssim defensa català, de fet, ha estat el millor dels dos i, novament, ha mostrat la seva gran qualitat a l’hora de treure la pilota jugada.
Una estona després del penal que ha provocat, Raphinha, que havia quedat tocat per la falta rebuda, ha hagut de retirar-se lesionat del terreny de joc. En el seu lloc ha entrat Fermín López, que ha revolucionat els darrers minuts de la primera part. Ha tingut l’ocasió més clara dels culers a part del penal amb una rematada de cap que ha obligat Predrag Rajkovic, porter del Mallorca, a intervenir amb una bona aturada. D’aquesta manera s’ha arribat al descans.

A la represa, el Barça ha fet un pas endavant en atac i ha buscat el gol amb més insistència. Joao Félix s’ha inventat un xut ras des del lateral de la porteria que ha hagut d’aturar Rajkovic. Més enllà d’això, poca cosa del portuguès. Lamine Yamal també ha estat a punt de marcar amb un xut molt llunyà que també ha tret el porter del Mallorca amb una gran intervenció. Gündogan podria haver reparat l’error del penal en una acció on Marc Guiu l’ha deixat en una gran posició per marcar, però l’alemany ha rematat massa fluix.
Amb el pas dels minuts, Xavi ha vist com el gol encara no acabava d’arribar i ha posat tota la carn a la graella. Vitor Roque i Robert Lewandowski han entrat per Joao Félix i Marc Guiu i el camp ha fet encara més baixada cap a la porteria de Rajkovic. I, finalment, ha arribat el gol, però no ha estat obra de cap d’ells dos, sinó del millor jugador del Barça d’aquesta temporada: Lamine Yamal. L’extrem català s’ha inventat un xut espectacular després d’un retall sensacional a l’interior de l’àrea. Ningú no havia vist aquell forat, només ell, i li ha clavat una diana de pòster a Rajkovic, que només ha pogut mirar com la pilota entrava per l’escaire.
Malgrat que després del gol de Lamine encara quedaven uns quants minuts al davant, el Mallorca ha quedat totalment tocat per aquesta acció de geni. Els balears ja no han aconseguit crear gaire perill a l’àrea blaugrana i, les poques vegades que han arribat, han estat resoltes per un enorme Cubarsí. El Barça tampoc no ha sentenciat el duel, però no ha estat necessari. Ara, els culers ja poden pensar únicament i exclusivament en el partit contra el Nàpols de dimarts vinent.