El Futbol Club Barcelona de Hansi Flick ha aconseguit una victòria molt important a l’estadi del Borussia Dortmund i ha tornat a ser l’equip que va meravellar Europa en el primer tram de la temporada. Per tal de fer-ho, molts jugadors han hagut de donar la seva millor versió: Pedri i Marc Casadó han estat molt sòlids al mig del camp, Dani Olmo ha tornat a ser capaç de marcar les diferències, Lamine Yamal i Raphinha han continuat brillant en atac, Ferran Torres ha entrat com a revulsiu i ha anotat un doblet… però, en mig d’aquestes bones actuacions hi ha un nom que queda totalment assenyalat: Frenkie de Jong.
Frenkie de Jong, el gran assenyalat del Borussia Dortmund-Barça
En un partit on la majoria dels jugadors del Barça han demostrat de què són capaços i han exhibit la millor versió que Flick ha pogut treure d’ells, el neerlandès ha continuat desesperant els culers. Nuri Sahin, entrenador del Borussia Dortmund, havia dit abans del partit que De Jong era el seu jugador preferit del conjunt blaugrana. Els barcelonistes havien al·lucinat i, ara, potser, Sahin ha entès el motiu. El migcampista de Gorinchem ha entrat a la segona meitat, en un moment en què calia donar-ho tot per lluitar per la victòria, i la seva posada en escena ha estat nefasta.

De Jong ha perdut pilotes perquè li ha donat la gana. La seva actitud sobre el terreny de joc ha estat lamentable, com si no tingués ganes de jugar aquest partit. Amb aquesta falta de tensió competitiva, en un enfrontament on les pulsacions estaven altíssimes, gairebé tot han estat errades. En alguns moments ha deixat alguna mostra del talent potencial que té, però, novament ha estat incapaç de traslladar-ho en el seu joc de manera útil per a l’equip. De Jong continua sent, clarament, la peça més discordant del Barça de Flick.