L’operació que el Futbol Club Barcelona està fent per incorporar el davanter del Bayern de Munic Robert Lewandowski és una autèntica partida d’escacs. I en aquesta partida d’escacs hi ha un moviment que podria esdevenir crucial perquè tot arribés a bon port en termes blaugranes. Tenint en compte que el jugador hauria d’incorporar-se als entrenaments de l’equip entrenat per Julian Nagelsmann el dimarts 12 de juliol vinent, podria no presentar-s’hi per fer el que es coneix com a declarar-se en rebel·lia. I això podria implicar que rebés una multa d’entre 1,8 y 3,6 milions d’euros.
Lewandowski, tota una entitat per al Bayern
Així ho ha advertit un advocat al mitjà alemany Sport1. Seria una sanció important al jugador. Però no a un jugador qualsevol. I és que Lewandowski és una de les llegendes de l’equip bavarès. Durant les seves vuit temporades al club, s’ha convertit en el segon màxim golejador de la història del mateix. Ha marcat 344 gols en 375 partits. Una xifra bestial, que el situa només per darrere del gran Gerd Müller (531 gols) en aquest rànquing particular, i per davant d’altres llegendes com l’encara company d’equip del polonès Thomas Müller (227) o Karl-Heinz Rummenigge (217).

Per tant, l’estatus de l’exjugador del Borussia Dortmund és important i costa d’imaginar una situació en la qual la dirigència del gegant alemany el multi. Això sí, la intenció tant del Barça com del mateix Lewandowski és que l’operació es desencadeni abans de la data en qüestió. És a dir, que abans del 12 de juliol ja hagi signat amb els catalans per no haver de presentar-se a la pretemporada de Nagelsmann i tampoc jugar-se una possible sanció econòmica important. L’altre escenari, encara més sever, seria que el deixessin durant el seu darrer any de contracte a la graderia, si bé sembla impossible.
Jugadors que s’han declarat en rebel·lia
Llavors, tenint en compte la complicada situació actual del moviment que vol exercir la junta directiva de Joan Laporta i les intencions de l’entitat culer i el jugador polonès, tot fa indicar que aquest optarà per la via de declarar-se en rebel·lia. És un mètode força comú en el futbol, que anteriorment han fet jugadors com Ousmane Dembélé al Dortmund quan precisament el Barça negociava per ell, Gareth Bale i Luka Modrić amb el Tottenham davant l’interès del Madrid els anys 2013 i 2012 (respectivament) o el Kun Agüero a l’Atlètic de Madrid abans de fitxar pel Manchester City. Si bé en alguns casos acaba no funcionant, en els esmentats i en molts altres sí. És una decisió dràstica, però que pot acabar donant resultats. Això sí, en el cas de Lewandowski, hi ha un risc econòmic.




