Món Esport
El nou arquitecte del Barça femení és un nom poc conegut

El Futbol Club Barcelona ha anunciat que Marc Vivés serà el nou director esportiu del primer equip femení. D’aquesta manera, el Barça ja té substitut per a Markel Zubizarreta, que va deixar l’entitat blaugrana fa poques setmanes. Zubizarreta va ser l’encarregat de configurar el Barça femení guanyador que coneixem actualment, així que la tasca de Vivés no serà senzilla, ja que haurà d’estar a l’altura d’una persona que va dissenyar un equip que serà recordat durant molts anys. De fet, el gran objectiu de Vivés és mantenir la columna vertebral estructurada per Zubizarreta i reforçar-la cada temporada.

Qui és Marc Vivés, nou director esportiu del Barça femení?

Marc Vivés no és un nom gaire conegut en el món del futbol, en cas de no estar-hi molt ficat. Ha desenvolupat la seva carrera principalment a dos llocs: la Federació Catalana de Futbol i el Vissel Kobe japonès, on va arribar a ser el primer entrenador durant uns quants partits. Ha estat coordinador i tècnic en categories inferiors i professionals, així que la seva experiència abasta camps molt diferents. No obstant això, ha estat sempre més relacionat amb el futbol masculí que amb el femení.

Marc Vivés i Andrés Iniesta, al Vissel Kobe | INEFC
Marc Vivés i Andrés Iniesta, al Vissel Kobe | INEFC

Això sí, Vivés va formar part del projecte Orgullosa de la Federació Catalana de Futbol, on va “fomentar i promoure el futbol femení”, segons explica el mateix club blaugrana. Va treballar al costat de jugadores tan destacades del Barça com Aitana Bonmatí, Patri Guijarro, Clàudia Pina o Ona Batlle, així que ja té relació amb bona part de la columna vertebral de l’equip. Tot i tractar-se d’una figura poc coneguda i amb poc recorregut en el futbol femení, el Barça ha apostat per un perfil molt tècnic, amb la intenció que mantingui els bons resultats obtinguts durant l’època de Zubizarreta.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa