Festa a l’Estadi Johan Cruyff. El Barça femení ha golejat a l’Atlètic de Madrid (6-0) i manté els quatre punts de distància amb el Reial Madrid quan falten cinc jornades de Lliga. Els gols de les de Pere Romeu han estat obra de Patri Guijarro, Salma Paralluello, Caroline Graham Hansen, Esmee Brughts, Vicky López i Aitana Bonmatí.
La crònica del Barça-Atlètic de Madrid (6-0)
El partit ja ha donat de si inclús abans que comencés, quan una hora abans d’aquest s’ha conegut la baixa de Mapi León per sanció. La central del Barça ha estat sancionada d’ofici pel Comitè de Disciplina amb dos partits pel tocament a Daniela Caracas en el darrer derbi contra l’Espanyol. Pel que respecta al futbol, el conjunt blaugrana afrontava una de les cites més complicades del que queda de Lliga i ha sortit imprimint un ritme de joc que difícilment han pogut seguir les jugadores de l’Atlètic de Madrid. Després d’un parell d’arribades amb perill de les de Pere Romeu a la porteria de Lola Gallardo, Patri Guijarro ha obert la llauna passat el primer quart d’hora joc. La 12 blaugrana ha marcat un autèntic golàs després de rematar d’esperó una gran centrada de Claudia Pina.

L’Atlètic de Madrid ha reaccionat bé al gol i el partit s’ha igualat, però en el minut 35, Salma Paralluello ha posat terra pel mig amb un altre golàs d’esperó. La davantera aragonesa ha utilitzat el mateix recurs que Patri Guijarro minuts abans per fer el 2-0 després d’una passada fantàstica d’Aitana Bonmatí. Gràcies a dues accions tècniques de molt nivell, el Barça ha deixat la meitat de la feina feta abans del descans.
😱 ¡𝐒𝐚𝐥𝐦𝐚 también lo mete de tacón!
— Liga F (@LigaF_oficial) April 13, 2025
🖥️ No te puedes perder el partido, pon @DAZN_ES#LigaF | #BarçaAtleti pic.twitter.com/h1lclKKWhE
Les blaugranes no s’han conformat amb el 2-0 i després del pas per vestidors, han anat per més. Caroline Graham Hansen, que reapareixia avui després d’unes setmanes de baixa per lesió, ha sentenciat el partit en el 55 després d’aprofitar un caramel d’Alexia, mentre que cinc minuts més tard, Esmee Brughts s’ha sumat a la festa blaugrana rematant de cap una centrada mil·limètrica de Hansen. Pere Romeu ha mogut fitxa per donar descans i minuts, i Vicky López ha entrat en lloc de Graham. La primera pilota que ha tocat la golden girl pràcticament ha estat per fer a plaer el 5-0 després d’un altre regal de Claudia Pina.

El Barça no ha deixat anar el peu de l’accelerador i Aitana Bonmatí ha estat l’encarregada de firmar el 6-0 definitiu. La de Sant Pere de Ribes ha robat la pilota molt a prop de Lola Gallardo i no ha perdonat davant la portera de l’Atlètic de Madrid. Set i partit per les de Pere Romeu, que han tornat de l’aturada de seleccions a un gran nivell i han sumat tres punts importants en la lluita pel títol contra un dels rivals més difícils de la Lliga.
Llevant Badalona i Espanyol es compliquen la vida
El Llevant Badalona ha caigut de manera clara contra un rival directe per la permanència com és el Deportivo ABANCA (3-1). Les de Ferran Cabello segueixen de capa caiguda i acumulen vuit jornades consecutives sense guanyar (no ho fan des del passat 2 de febrer). L’Espanyol, per la seva part, ha sumat un punt insuficient contra el cuer, el València (1-1). A l’equip de Sara Monforte se li ha escapat la victòria en el temps afegit, quan Yasmin Mrabet ha fet l’empat pel conjunt che des dels onze metres. Amb aquests resultats, Llevant Badalona i Espanyol es compliquen la vida i queden a dos i tres punts del descens, respectivament, quan falten cinc jornades perquè acabi la Lliga.