El primer equip femení del Futbol Club Barcelona disputarà aquest dissabte 3 de juny, a les 16:00 hores, la final de la UEFA Champions League. Ho farà davant el Wolfsburg alemany i al Phillips Stadion d’Eindhoven. Quan falten només dos dies per a la gran cita, el tècnic blaugrana, Jonatan Giráldez, ha donat a conèixer la convocatòria de les jugadores que viatjaran a la ciutat dels Països Baixos, per a disputar la cita més important de l’any.
“Totes cap a Eindhoven”, així ha anunciat l’entitat blaugrana que viatjarà amb tota l’expedició disponible per a jugar la final. Amb això, Giráldez ha convocat a totes les jugadores disponibles del primer equip, incloses les dues laterals titulars, Lucy Bronze i Fridolina Rölfo. La primera es va lesionar el genoll dret en el partit d’anada de les semifinals de la competició contra el Chelsea i no havia jugat des d’aquell partit. Per altra banda, la lateral esquerra Rölfo, va acabar amb molèsties, també al genoll, en el partit de tornada que va certificar el bitllet del Barça per a una nova final i tampoc havia tornat a estar convocada. Per tant, el club blaugrana recupera a dues jugadores vitals, que aquest dijous han rebut l’alta mèdica.
Així doncs, Giráldez s’enduu a vint-i-cinc futbolistes del primer equip, més les jugadores del planter Vicky López i Maria Pérez. Amb tot, aquesta serà una cita importantíssima per a Alexia Putellas, que no ha pogut disputar cap partit de Champions aquesta temporada. La capitana es va lesionar de gravetat abans de l’europeu femení del passat estiu i va reaparèixer el passat 30 d’abril amb l’Sporting de Huelva després de gairebé un any sense jugar.

Tercera final de la Champions League consecutiva
El conjunt blaugrana disputarà la que serà la seva tercera Champions consecutiva, la quarta en cinc anys. En les darreres edicions el Barça s’ha erigit en un dels grans favorits per a endur-se el títol. Però en dues de les tres finals disputades fins ara, les blaugranes han hagut de trobar-se amb les reines d’Europa, l’Olympique de Lió. En les finals de 2019 i 2022, les franceses van ser molt superiors i per al Barça és la seva bèstia negra. L’any 2021, el Barça es va enfrontar al Chelsea i en 36 minuts va deixar la final sentenciada i va poder aixecar el seu primer títol.
Ara, les catalanes s’enfronten al Wolfsburg, equip que les va eliminar a les semifinals de l’edició de 2020 i al que va guanyar el Barça l’any passat amb un resultat global de 5 a 3. Una edició en la qual el Barça va trencar rècords d’assistència al Camp Nou, 91.648 aficionats van presenciar el partit entre Barça i Wolfsburg. L’equip blaugrana va guanyar el primer partit per 5 a 1, i tot i que va perdre la tornada per 2 a 0, va poder accedir a la final, però va caure davant l’Olympique de Lió.