Món Esport
El Barça remunta contra el Chelsea i torna a la final de la Champions (0-2)

Ho han fet. Hi ha hagut remuntada. El Barça femení ha assaltat Stamford Bridge, ha capgirat l’eliminatòria contra el Chelsea i s’ha plantat, una vegada més, a la final de la Champions (0-2). En un partit totalment diferent del de l’anada, les blaugranes s’han avançat a la primera part gràcies a una nova meravella d’Aitana Bonmatí, mentre que a la segona, la Pilota d’Or ha provocat un penal que Fridolina Rolfö ha transformat per enviar al Barça a la gran final de Bilbao el pròxim dissabte 25 de maig. La cinquena en sis anys.

La crònica del Chelsea 0-2 Barça

Jonatan Giráldez ha fet un canvi a l’onze titular respecte al partit d’anada donant entrada a Lucy Bronze per Mariona Caldentey. L’anglesa ha sigut la lateral dreta, mentre que Ona Batlle s’ha situat a l’esquerra i Fridolina Rolfö ha avançat la seva posició a l’extrem. El Barça ha sortit amb la intenció de ser protagonista i ho ha aconseguit, malgrat la pressió alta del Chelsea. La intensitat ha regnat sobre el terreny de joc de Stamford Bridge i totes les pilotes han sigut molt disputades per ambdós equips. En comparació a l’anada, Graham Hansen ha fet el primer xut blaugrana al minut 20, aturat per Hannah Hampton en dos temps. I en el segon, ha arribat l’eufòria blaugrana. Aitana Bonmatí ha rebut a la frontal i ha tornat a fer màgia per enviar la pilota al fons de la xarxa amb un xut ras i ajustat al pal que ha rebotat en una defensa. Així, el Barça ha fet el més difícil: empatar l’eliminatòria.

I no ha acabat aquí. Les blaugranes, després d’avançar-se en el marcador, han continuat amb l’embat a la porteria anglesa, amb un Chelsea traient aigua del vaixell. Aquest sí que ha sigut el Barça que hem vist durant tota la temporada i no el de l’estrany duel de l’anada. Però les londinenques han reaccionat i han buscat també atacar amb perill, amb Cata Coll sent fonamental sota pals amb grans intervencions. A més, una errada a la sortida de pilota d’Irene Paredes ha estat a punt de significar el primer gol del Chelsea, però les angleses no han pogut acabar la jugada en condicions. Per acabar la primera part, Rolfö ha tingut dues ocasions, però no ha estat encertada i el Barça ha marxat a vestidors amb l’eliminatòria empatada.

Les jugadores del Barça, durant el partit contra el Chelsea | @FCBfemeni
Les jugadores del Barça, durant el partit contra el Chelsea | @FCBfemeni

A la represa, les de Jonatan Giráldez han continuat insistint i han posat en dificultats a la defensa londinenca, però ha faltat precisió entre línies. D’altra banda, el Chelsea, amb una bona transició, ha estat a punt d’empatar el partit. Sjoeke Nüsken ha enviat la pilota al pal de la porteria de Cata Coll, salvant-se així el Barça. Les angleses, quan faltava mitja hora, s’han quedat amb 10 jugadores després que Kadeisha Buchanan veiés dues targetes grogues en cinc minuts. Això ha esperonat a les blaugranes i Salma Paralluelo, sola davant Hampton, no ha pogut rematar de cap en condicions per marcar el segon.

Amb superioritat numèrica, el Chelsea s’ha fet enrere i el Barça ha fet un pas endavant. Giráldez ha donat entrada a Mariona Caldentey per augmentar les opcions ofensives. Però ha tornat a ser Aitana Bonmatí, la Pilota d’Or, qui ha provocat un penal a 15 minuts del final per somiar amb la remuntada. I Fridolina Rolfö ha sigut la jugadora que ha culminat des dels 11 metres aquest somni per posar a les blaugranes per davant a l’eliminatòria per primera vegada. Les londinenques ho han intentat fins al final, però no han pogut marcar i el Barça ha capgirat l’eliminatòria per plantar-se a la gran final de la Champions una temporada més.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa