El soci del Barça manté el 7,8 de nota al club, però segueix preocupat pels conflictes

El soci del Barça segueix situant la nota global del club en un 7,8, un notable, seguint en la mateixa línia projectada l’estiu del 2016 després que l’equip de futbol guanyés el doblet de Lliga i Copa. Tot i això, la valoració estrictament esportiva dels 1.000 socis consultats telefònicament es redueix del 8,5 al 8, després de mitja temporada amb alts i baixos i d’una demostració de futbol irregular.

Aquestes dades contrasten, però, amb la nota en aspectes concrets relatius amb el funcionament de l’entitat. Sobretot en un, els conflictes externs del club, on el soci suspèn la gestió amb un 1,9 sobre 4, és a dir, una nota inferior a la mínima per aprovar. Aquests conflictes externs tenen a veure amb els casos judicials que el club encara té oberts als jutjats de Barcelona i de Madrid. Vives ha explicat que el soci és preguntat “en la seva globalitat”, però ha admès que “ens referim a conflictes que acaben en seu judicial”.

 

Pel que fa altres aspectes concrets, el soci aprova mínimament els conflictes interns, amb un 2,1 de nota, i aprova amb firmesa la imatge del club (3,1) i la projeccó internacional (3,4).

L’Espai Barça, projecte més il·lusionant

 

Amb un 68% i en resposta espontània, el soci del Barça es mostra il·lusionat i motivat per la construcció de l’Espai Barça, molt per sobre de la segona opció més valorada, referida als èxits esportius i a la consecució de títols, amb un 21,2% dels entrevistats. L’Espai Barça creix un punt respecte l’estudi del juliol passat, mentre que els títols cauen en un gairebé un 7%. La renovació de Messi, tema de debat en les darreres setmanes, també forma part d’aquestes il·lusions i preocupacions del soci blaugrana. Tot i només existir un 3,7% de respostes en referència al contracte de l’argentí, la qüestió entra a formar part per primera vegada de l’Observatori Blaugrana des que s’iniciés el juny del 2015. 

 

Josep Vives ha volgut treure ferro a la posició que aquesta preocupació ocupa en la llista de prioritats dels socis: “No es tracta de dir si és la segona, la tercera o la cinquena. Ara estem a les portes de la negociació i el soci es preocupa per la renovació del millor jugador del món. No es tracta de dir si és més o menys important, sinó que el soci li dóna gran importància perquè apareix a l’observatori quan fins ara no hi apareixia.”

 

L’Espai d’Animació, aprovat

 

Sis mesos després de la implementació i entrada en funcionament de l’Espai d’Animació a la primera graderia del Gol Nord del Camp Nou, el 60,9% dels socis del club es mostren satisfets amb l’activitat duta a terme fins ara, encara que un 31,6 encara es mostra ascèptic o negatiu en la seva valoració. Aquesta visió, segons el portaveu, pot canviar “a còpia que l’espai funcioni. Entrem en una realitat nova a l’estadi i, en consequencia, és normal que hi hagi socis que no l’estiguin rebent bé perquè no hi estaven acostumats. Hem de convèncer aquests socis i els hem de respectar molt”.

 

Desconeixement del Pla Estratègic

 

Tot i que el soci es mostra satisfet amb el desenvolupament general del club, tres quartes parts dels associats de l’entitat admeten desconèixer el pla estratègic dissenyat pels executius i aprovat per junta directiva. Tot i que “el pla estratègic és un element fonalmental d’aquest mandat”, tal i com ha dit Vives, aquests projecte base, la línia a seguir pel club fins el 2021, només és coneguda pel 24,6% dels socis, fent-se totalment desconeguda per un 75,4% d’aquests.



Nou comentari