Món Esport
El Barça prescindeix d’Albert Roura, cap de comunicació
  • CA

El Barça ha decidit tornar a virar el timó del departament de comunicació. Després de sis anys i mig fent intents fallits per estabilitzar una de les posicions més observades i criticades de la institució, el club pretén obrir una nova via de funcionament que uneixi les àrees de comunicació i de la Marca FCB. Per aquesta modificació, la junta directiva presidida per Josep Maria Bartomeu ha decidit prescindir d’Albert Roura, fitxat just després de les eleccions a la presidència del 2015 i qui fou el relleu d’Albert Montagut, quart director de comunicació de l’era Rosell-Bartomeu.

Ara, després d’un any i mig en el càrrec, el cinquè Dircom en sis anys i mig deixarà de ser el màxim responsable d’un dels departaments amb més responsabilitat, sobretot a nivell públic i a nivell de contacte amb els mitjans de comunicació. El mateix Roura va ajudar a destensar la relació amb diversos sectors de la premsa, després d’una etapa de certa crispació que va condicionar la direcció de Montagut.

 

Abans de Montagut, el Barça havia tingut tres caps de comunicació des del 2010: Pere Jansà, actual director de l’àrea social i un home que ja ha tingut diverses funcions al club, la periodista Ketty Calatayud, actualment directora de la revista BARÇA, i Xavi Martín, director de comunicació dels Jocs del Mediterrani de Tarragona i excap de campanya de Toni Freixa a les eleccions del 2015.

Director de Comunicació i Director de la Marca FCB

 

Segons ha pogut saber El Món, el nou cap de comunicació del Barça serà, si se segueixen les passes fetes fins ara pel club i pel seu CEO, Òscar Grau, la mateixa persona que dirigirà l’àrea de Marca FCB, l’única de les àrees executives que queden vacants després de la presentació del nou organigrama, liderat per Grau amb la complicitat del president Bartomeu. Tot i això, cap dels directors d’aquestes àrees reportarà al president, un dels principals problemes amb els quals s’han trobat els darrers caps de comunicació, obligats a passar el filtre del director general. El club vol que l’estratègia comunicativa vagi lligada a l’àrea de la Marca FCB, destinada a potenciar el nom i la imatge de l’entitat nacional i internacionalment i plenament integrada en el Pla Estratègic i a la recerca dels 1.000 milions d’euros en ingressos previstos pel 2021.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa