Coutinho controla la pilota durant el Clàssic sota la pressió de Modric | ANDREU DALMAU / EFE

Fa setmanes que Philippe Coutinho és lluny del millor nivell exhibit al Barça, especialment el curs passat, i encara més a la versió mostrada al Liverpool. El brasiler ha estat una de les notes més grises del Clàssic, on ha passat més aviat desapercebut. Aprofitant que no volia forçar a Ousmane Dembélé, fora de la llista, ni a Leo Messi, que ha començat des de la banqueta, Ernesto Valverde li ha donat poc més d’una hora al brasiler. La seva influència en atac ha estat més aviat escassa. El seu protagonisme es resumeix de força forma evident a través de la xifra de pilotes tocades: només 29 passades completades de 35 intents (85% d’encert). Sis errades passades. 

 

Només Malcom (22 passades), va aconseguir fer menys passades que el seu compatriota entre tots els jugadors de camp del Barça. Coutinho va intentar tres xuts, però només un d’ells va acabar entre els tres pals. Els altres dos, desviats. El dia que faltaven Messi i Dembélé, el brasiler no ha aconseguit posar-se a l’esquena l’equip amb èxit en un Clàssic on estava cridat a ser el líder ofensiu del Barça. Em pregunteu molt per Coutinho en els últims partits. Sé que la gent vol que tots els jugadors estiguin al seu millor nivell. És un jugador que sempre encara els contraris i quan acaba el partit ha comptat amb dues o tres ocasions de gol”, ha comentat d’ell Ernesto Valverde en zona de premsa. El tècnic blaugrana, fidel al seu discurs, ha tornat a defensar un dels seus jugadors tot i no viure el seu millor moment. 

 

Malgrat tot, Valverde ha assenyalat les “pèrdues” de pilota com un dels factors a tenir en compte de cara als pròxims partits de l’equip. “Les pèrdues de pilota provoquen certa inseguretat, i confiança en el contrari, quan veu que et roben pilotes. A vegades és per una jugada col·lectiva del contrari i altres perquè un no ha estat suficientment concentrat. Hi ha hagut pèrdues de jugadors que no estaven pressionats”. Precisament Coutinho va ser un dels futbolistes del Barça que més pilotes va perdre. 

 

El fitxatge més car de la història del club fa temps que intenta mostrar el seu potencial, si bé fa temps que acusa una certa irregularitat. A algunes estones demana la pilota i intenta lluir-se, però a altres sembla que el partit no vagi amb ell i viu desconnectat de la resta de l’equip. Valverde no l’ha canviat per Messi fins al minut 63, i durant aquesta hora Coutinho s’ha mostrat força tímid, facilitant la tasca a un Carvajal qui amb prou feines ha patit per controlar-lo. Poc participatiu, no ha recordat en res el jugador que va somriure contra el Sevilla, a qui va marcar un doblet una setmana enrere. Amb Dembélé de retorn aquest cap de setmana i Malcom reivindicant un lloc en atac amb actitud i bones actuacions, la competència esdevé ferotge per un Coutinho qui necessita tornar a sentir les sensacions que el van portar al Camp Nou.



Nou comentari