Xavi Hernández, tècnic del Futbol Club Barcelona, ha comparegut en roda de premsa abans del partit contra el Rayo Vallecano d’aquest dissabte, corresponent a la catorzena jornada de Lliga. Davant els mitjans, el tècnic blaugrana ha estat preguntat sobre diversos temes que ocupen les portades de l’actualitat blaugrana. Un d’ells, el de la polèmica entre Lewandowski i Lamine Yamal. El davanter polonès va ser realment criticat per la seva actitud amb el jove extrem mataroní a causa d’un gest de menyspreu cap al jove blaugrana que va fer la volta al món. Xavi, essent preguntat sobre això, ha decidit enterrar la polèmica.
Per tal de tancar les especulacions, el tècnic blaugrana ha decidit recórrer a l’hemeroteca: “És una cosa normal, a mi m’ha passat molt quan era jugador. Bronques amb Puyol, amb Valdés… Recordo una bronca amb Valdés a Almeria. També amb Villa, amb Pedro, amb Messi…” I ha afegit: “Passa a tot arreu, als treballs, però no li donem importància”, ha dit Xavi, traient importància a l’anècdota succeïda durant el Barça-Alabès.
Destaca l’important paper de Lewandowski amb els joves
De fet, Xavi no només ha apartat la polèmica, sinó que ha volgut defensar el paper de líder de Lewandowski dins de l’equip, destacant la seva contribució decisiva en l’últim enfrontament contra l’Alabès, on va marcar dos gols, incloent-hi un espectacular cop de cap que va assegurar la remuntada del Barça. “Lewandowski és dels futbolistes que més ajuda el company i Robert està molt pendent de Lamine perquè sigui un gran futbolista”, ha sentenciat. Així doncs, el tècnic egarenc ha desdramatitzat la situació, normalitzant l’episodi com una part inherent del món del futbol i reiterant la importància de Lewandowski per a l’equip. “És un líder al vestidor, altruista i fonamental per a nosaltres”, ha conclòs.
Les imatges de tensió entre Robert Lewandowski i Lamine Yamal van ser altament comentades. Tot i això, Xavi ha enterrat la polèmica, de la mateixa manera que ho van fer els protagonistes de l’acció. De fet, Lewandowski va explicar la situació només arribar a la concentració de la selecció polonesa, confirmant que només va ser una “coincidència” i qualificant-ho d’una “acció normal al camp entre dos jugadors“ i assegurant que no hi ha cap problema entre ambdós futbolistes. Un gest, el del polonès, que tampoc va tenir cap mena d’importància per al jove Lamine: “Ell mateix ja ho ha dit, són coses que poden passar sobre la gespa. És un company més, m’hi porto molt bé i no tinc cap mena de problema amb ell. Al vestuari tots estem molt bé i molt contents”.