El Futbol Club Barcelona ha confirmat que el rival del Trofeu Joan Gamper masculí serà el Tottenham Hotspur de la Premier League. El duel es disputarà el dimarts 8 d’agost a les 20h amb la gran novetat que serà a l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc. D’aquesta manera, serà un Gamper totalment diferent i fins i tot estrany, si bé també servirà perquè els culers es vagin situant en aquest nou camp provisional, ja que aquest serà el primer duel que el Barça jugarà com a local a Montjuïc i ho farà durant una temporada i mitja a partir d’aleshores.
El Barça jugarà el Gamper a Montjuïc per tercera vegada en la seva història
No obstant això, no és la primera vegada que el Barça juga un Trofeu Joan Gamper a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Els anys 1990 i 1996 el club blaugrana ja va utilitzar aquest camp per disputar el torneig de pretemporada a causa del canvi de gespa del Camp Nou. En aquest cas, però, no serà una estada momentània i anecdòtica. Al Barça li anirà bé veure quina afluència de públic hi ha a Montjuïc, ja que al club li està costant molt omplir les graderies d’aquest estadi en les seves previsions. Per tant, aquest Gamper al Lluís Companys serà una prova, una mena d’assaig general, en diversos sentits.

Sense notícies del Gamper femení
D’altra banda, cal tenir en compte que enguany encara no hi ha notícies del Gamper femení. A causa del Mundial d’Austràlia i Nova Zelanda, que començarà el dia 20 de juliol i acabarà el 20 d’agost, la temporada de l’equip dirigit per Jonatan Giráldez serà molt diferent. En els darrers cursos, la intenció del club ha estat unificar els dos partits per posar de manifest el potencial dels dos primers equips del Barça.