El Futbol Club Barcelona ha anunciat aquest divendres una notícia clau per al futur econòmic de l’entitat. L’acord de patrocini amb Spotify, que es va signar l’any 2022 i que caducava al final d’aquesta temporada, s’ha allargat fins a l’any 2030 i, pel que fa als naming rights del Camp Nou, fins a 2034. Això significa que, com a mínim fins a 2030, el logotip d’aquesta empresa sueca continuarà apareixent a la part frontal de la samarreta del primer equip masculí de futbol i del primer equip femení de futbol. A més a més, l’estadi blaugrana durà el nom d’Spotify Camp Nou fins a l’any 2034, com a mínim. Amb el retorn del Barça al seu feu habitual a tocar, les negociacions han fructificat ràpidament i el vincle entre aquestes dues entitats continuarà fort.
Barça i Spotify, fins a 2030 com a mínim
El patrocini d’Spotify és un dels grans èxits d’aquest mandat del president Joan Laporta. Hi ha una aprovació general entre socis i aficionats del Barça pel que fa a aquest acord. Amb altres clubs patrocinats per petrodòlars, per criptomonedes, per cases d’apostes o per altres empreses de dubtosa ètica i credibilitat, Spotify dona una imatge molt diferent a l’equip culer. A més a més, també són tot un èxit les samarretes especials que treu el Barça per a cada clàssic, amb el patrocini d’un artista. Per al partit contra el Reial Madrid del pròxim 26 d’octubre, s’ha optat per Ed Sheeran.

El Barça ha emès un comunicat anunciant aquest acord, en el qual se celebra a bastament que les relacions amb Spotify s’hagin allargat durant quatre temporades més: “Tant Barça com Spotify són marques amb una presència global i centenars de milions de seguidors arreu del món. Aquesta unió permet ampliar el seu impacte en mercats estratègics i generar sinergies conjuntes amb un abast internacional, connectant amb noves audiències i consolidant la seva projecció global. Des que l’associació entre el Barça i Spotify va començar, el 2022, s’han creat moments i accions inoblidables -tant per a l’afició com per als artistes musicals- que han traspassat els límits dels patrocinis esportius i han fet ressonar la connexió entre futbol i música arreu del món”.