Al llarg d’aquesta setmana s’ha parlat bastant d’un possible punt final a la relació comercial entre el Futbol Club Barcelona i Nike, la qual els ha unit de manera ininterrompuda des de 1998. El contracte signat fins a l’any 2028 sembla arribar a un punt crític, ja que podria trencar-se. En aquest sentit, entre les marques que han sonat per ser el relleu i vestir el Barça en un futur que podria ser immediat hi ha Adidas, New Balance i Puma. A més, segons les darreres informacions, el darrer seria el millor postor.
Puma estaria preparant una oferta històrica per a convertir-se en el nou proveïdor de les samarretes del FC Barcelona a partir de la temporada 2025/26, segons ha informat el portal Más que pelotas. D’aquesta manera, la relació de més de dues dècades amb Nike podria arribar al seu final, ja que el club blaugrana considera l’atractiu de l’oferta de la marca alemanya. De fet, alguns membres de la directiva blaugrana creuen que el club mereix un tracte financer més favorable. L’acord actual amb Nike oscil·la entre els 105 i els 155 milions d’euros per temporada, amb només 66 milions destinats a ingressos per patrocini, una situació que ha generat inquietud i impulsat la recerca d’alternatives.
L’aposta de Puma pel futbol
Va ser el març de l’any 2019 quan el Manchester City va signar el major acord comercial de la història, tancant un contracte de patrocini amb Puma per valor de fins a 600 milions de lliures (700 milions d’euros). En aquell moment, el fabricant alemany de roba esportiva va anunciar una “associació estratègica a llarg termini” amb el City Football Group, el clúster propietari del club mancunià. No obstant això, l’oferta que estaria preparant per al Barça podria superar aquesta xifra.
Joan Laporta, president del FC Barcelona, seria l’impulsor d’aquest canvi, tot veient en Puma una oportunitat per millorar les finances del club. Una possible transició que es materialitzaria a partir de la temporada 2025/26, tot i que s’està considerant avançar-la si és viable i els temps ho permeten.

