Món Esport
El Barça posa a punt Montjuïc per jugar-hi el primer partit de Champions

El Futbol Club Barcelona ha activat el pla per preparar l’Estadi Olímpic Lluís Companys com a escenari alternatiu del primer partit de Champions d’aquesta temporada davant el París Saint-Germain (PSG), previst per a l’1 d’octubre, segons informen Mundo Deportivo i Sport. Tot i que la intenció del club continua sent tornar al Spotify Camp Nou a temps, les dificultats per obtenir el Certificat Final d’Obra i la corresponent Llicència de Primera Ocupació fan que aquesta opció es contempli cada vegada amb més escepticisme.

La UEFA exigeix uns requisits d’aforament i de seguretat que, de moment, l’estadi blaugrana no pot complir, ja que només estaria disponible una capacitat parcial de 27.000 espectadors i sense el lateral obert. Per això, a les oficines del club ja contemplen l’opció que el duel contra l’equip de Luis Enrique s’hagi de disputar a Montjuïc, on ja s’han iniciat els treballs per deixar la gespa en condicions després del concert de Post Malone. Cal recordar que, en cas que el Barça jugui el primer partit de Champions a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, ja hi haurà de disputar tots els duels de la fase de Lliga, així que ja no tornaria a l’Spotify Camp Nou en competició europea fins a una hipotètica fase d’eliminatòries.

El Barça podria tornar a l’Spotify Camp Nou només per a la Lliga

El partit de Lliga contra la Reial Societat presenta un escenari diferent. L’Ajuntament de Barcelona ha descartat Montjuïc com a alternativa per la coincidència amb el Piromusical de la Mercè i ha recomanat avançar l’horari si finalment es juga a l’Spotify Camp Nou o, en última instància, a l’Estadi Johan Cruyff. Tanmateix, LaLiga no sol acceptar canvis horaris d’aquesta magnitud i l’excepció que permetia disputar partits a Sant Joan Despí amb només 6.000 espectadors ja s’hauria exhaurit després del duel contra el Getafe. Així doncs, el Barça podria tornar a l’Spotify Camp Nou el dia 28 de setembre per al partit contra al Reial Societat amb un aforament de només 27.000 espectadors.

Les obres de l'Spotify Camp Nou | Marta Cardenal
Les obres de l’Spotify Camp Nou | Marta Cardenal

En l’àmbit econòmic, recuperar Montjuïc és una bona notícia per al club, que en la temporada passada va aconseguir una mitjana d’ingressos de 2,8 milions d’euros per partit disputat a l’Estadi Olímpic, amb una assistència mitjana de 45.000 espectadors. En comparació, jugar al Johan suposa una facturació molt inferior, propera als 370.000 euros per enfrontament. En aquest sentit, habilitar Montjuïc no només assegura un millor escenari esportiu respecte a Sant Joan Despí sinó també una recuperació important dels ingressos de dia de partit.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa