Món Esport
Laporta carrega contra Nike i llança una important advertència a la marca

El Futbol Club Barcelona està ple d’incògnites que ha de resoldre de cara al futur i una d’elles és la gestió de les samarretes. Actualment, la institució té un acord fins a 2026 -amb possibilitat d’ampliar-se fins a 2028- amb l’empresa nord-americana Nike, amb la qual té una relació des del 1998. La situació contractual amb la companyia d’Oregon, Estats Units, és delicada per la delicada situació financera del club i la retribució econòmica que aporta la marca és de 85 milions d’euros fixos i vint variables per temporada, una oferta inferior a altres competidores directes del mercat. Aquest dijous el president del Barça, Joan Laporta, ha carregat contra Nike en declaracions a Mundo Deportivo i ha posat la continuïtat entre les dues parts en dubte malgrat les facilitats que podria implicar: “A vegades el fàcil no és el millor. I ara el que volem és el millor per al Barça, com sempre”.

Laporta assegura que el Barça ha de tenir “el millor contracte del mercat”

Laporta ha admès obertament que hi ha moltes diferències entre el club i Nike. A més, el president de la institució blaugrana ha lamentat que aquests punts de disputa arribin mentre l’entitat supera “una situació molt complicada” i assegura que “el Barça ha de tenir el millor contracte del mercat“, un fet que la marca nord-americana no li assegura actualment. “El contracte que tenim actualment no és el millor del mercat i el Barça és el club que ven més samarretes del món. Ha de tenir el millor contracte del mercat i si no, perquè afortunadament tenim altres opcions. L’últim acord amb l’empresa, que també patrocina altres equips com el París Saint-Germain o el Liverpool, es va signar l’any 2016, sota el mandat de Josep Maria Bartomeu un any després de l’última Champions League que van guanyar els culers. El rendiment esportiu, que va decréixer al tram final de l’última dècada, podria ser un motiu pel qual Nike no vol ‘arriscar’.

Joan Laporta, president del Barça | Europa Press
Joan Laporta, president del Barça | Europa Press

El president del Barça confirma que produir les seves pròpies samarretes és una opció

Tot i que Laporta no considera que actualment Nike ofereixi el millor contracte del mercat, agraeix el contacte constant que ha tingut amb l’empresa nord-americana. “Són vint-i-set anys amb Nike, hem tingut reunions periòdiques i han fet un esforç que jo he agraït molt, però que no és suficient i decidirem el millor que sigui per al Barça”, ha afirmat el directiu. El president del Barça no ha desvelat cap nom en concret, però ha assegurat que la institució blaugrana té dues possibilitats més per a la producció de samarretes: signar amb una altra companyia o produir les seves pròpies samarretes, qualificant aquesta última com “la tercera via“. “En aquests moments he de dir que totes les opcions estan sobre la taula”, ha assegurat. Al llarg de les últimes setmanes s’ha vinculat el club amb Puma, companyia alemanya, o la creació d’una marca pròpia a través d’Hummel.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa