El Futbol Club Barcelona continua amb la posada a punt de l’Estadi Olímpic Lluís Companys, el camp on jugarà la temporada vinent fins al novembre del 2024 mentre es realitzen les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou, el projecte principal de l’Espai Barça. Després d’anunciar un acord entre el club i l’Ajuntament de Barcelona, el Barça va iniciar les obres d’adequació i les actuacions de condicionament el desembre del 2022 perquè el primer equip de futbol pogués disputar els seus partits de local a Montjuïc el pròxim any. Així, el club ha anunciat amb una sèrie de fotografies que ha acabat la segona fase de les obres de l’Estadi i entra de ple a la tercera i última fase, que s’iniciarà el 24 de juliol i s’acabarà a l’inici de la temporada 2023/24.
En aquesta segona fase, s’ha posat l’èmfasi en les sales d’hospitality, la llotja, les grades de premsa, els vestidors i el terreny de joc. Aquests són alguns dels espais que han experimentat una transformació més gran, a més d’haver renovat el sistema de drenatge, de reg i de tractat de l’aigua, així com la instal·lació d’un nou dipòsit d’aigües i tots els sistemes de competició i la retransmissió televisiva. D’altra banda, també s’han adequat la il·luminació esportiva, la preinstal·lació dels torns d’accés a les portes i també de les xarxes de telecomunicacions.


Tercera i última fase de les obres
Amb la tercera i última fase de les obres a Montjuïc, que s’iniciarà d’aquí a tres setmanes, les actuacions previstes estan relacionades amb la reposició de les cadires de les grades en les actuals vies d’evacuació dels concerts, la instal·lació de cadires de zones VIP i dels sistemes de competició esportiva –VAR, càmeres de tracking, càmeres de fora de joc– i el muntatge de les banquetes i porteries. A més, també s’implantaran les casetes de taquilles, marxandatge i l’Oficina d’Atenció al Barcelonista i es procedirà amb la plantació de la gespa definitiva del terreny de joc.