35.224 culers han omplert més de la meitat de la capacitat de l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc en el primer partit que ha disputat el Futbol Club Barcelona com a local en la que serà la seva nova casa fins a, com a mínim, novembre de 2024. Tot i que es tractava d’un partit amistós contra el Tottenham Hotspur corresponent al Trofeu Joan Gamper, la imatge que ha mostrat l’estadi ha estat prou bona. Ara bé, també s’ha de tenir en compte que en els últims Gampers la resposta de l’afició culer havia estat sensacional, al voltant dels 90.000 espectadors, així que les 15.000 cadires que han quedat lliures a Montjuïc són una assignatura pendent per al club, que vol estar sempre a prop dels 50.000 seients ocupats, és a dir, la capacitat màxima de la graderia.
El Barça necessita omplir l’Estadi Olímpic Lluís Companys a cada partit
En aquest sentit, les previsions de cara a l’inici de temporada no són especialment esperançadores. El nombre de socis abonats al Camp Nou que han renovat el seu abonament per a Montjuïc no arriba ni als 20.000, així que el Barça tindrà l’objectiu de vendre més de 30.000 entrades per partit. En el clàssic o en duels de la UEFA Champions League no serà un gran problema, però contra rivals de menor entitat, com per exemple el Cadis en la segona jornada de Lliga, costarà molt més. La situació econòmica del Barça és preocupant, així que cada entrada venuda serà important per al club. A més a més, també han arribat queixes des de la Grada d’Animació, que ha alertat que el Barça ha reduït dràsticament el nombre de persones que poden anar-hi en comparació amb el Camp Nou, i en les darreres hores el club encara ha demanat més restriccions.

Tot i això, hi ha alguns fets que conviden a l’optimisme. Per exemple, després d’aquest primer test en el Gamper, els culers han sortit satisfets en línies generals de l’accés a Montjuïc, cosa que era una de les majors preocupacions de l’afició. L’arribada, amb transport públic o a peu, s’ha produït de forma òptima. A més a més, el Barça també li ha fet un bon rentat de cara a l’estadi, cosa que facilita que els culers se sentin més com a casa. Les entrades, però, continuen sent molt cares, així que a l’hora de la veritat el més important per vendre-les serà el de sempre: que l’equip jugui bé i enganxi.