Món Esport
Mor Enric Reyna, expresident del Barça

Enric Reyna, qui va ser president del Futbol Club Barcelona durant 84 dies l’any 2003, ha mort aquest divendres 13 de març a l’edat de 85 anys. Així ho ha comunicat l’entitat blaugrana, que ha publicat el següent text a les xarxes socials: “El Futbol Club Barcelona lamenta la mort de l’expresident Enric Reyna, qui va presidir l’entitat blaugrana entre el febrer i el maig del 2003. Volem enviar el nostre sentit condol a familiars i amics, i a tot el barcelonisme”.

Enric Reyna, 84 dies a la presidència del Barça

La història de la presidència de Reyna és ben curiosa. Va ser nomenat directiu de la junta de Joan Gaspart l’any 2000, després que l’empresari hoteler guanyés eleccions. Reyna n’era un membre important, fins al punt que es va convertir en vicepresident l’any 2002. Tanmateix, quan Gaspart va renunciar a la presidència el febrer de 2003, el Barça va necessitar un president i Enric Reyna va ser l’escollit. Va ocupar aquest càrrec durant 84 dies, fins al 5 de maig, quan la junta directiva va decidir dimitir i aleshores ja sí que va entrar una junta gestora -com està passant actualment-, que va governar el club fins a les eleccions que acabaria guanyant Joan Laporta per primera vegada.

No cal dir que la presidència de Reyna no va ser senzilla. Amb la renúncia de Gaspart, el club es trobava en una situació molt complicada, que el ja difunt expresident va gestionar de la millor manera que va poder fins a la dimissió de la junta directiva. Ara bé, durant els 84 dies de mandat va aconseguir una fita important, que va ser “signar un conveni de col·laboració amb el Consell Català de l’Esport per fomentar la pràctica, la difusió i l’exhibició de l’esport entre els nens, nenes i joves en edat escolar de Catalunya”. La seva mort arriba dos dies abans de la celebració d’unes noves eleccions a la presidència del Barça en què es torna a presentar Joan Laporta. Descansi en pau.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa