Món Esport
Elena Fort confirma canvis molt destacats a l’animació del Barça

La setmana passada, el Futbol Club Barcelona va anunciar un procés participatiu per una nova grada d’animació al nou Spotify Camp Nou, després tot el conflicte viscut amb l’actual a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, on tenen prohibida l’entrada des de fa uns quants partits per reiterats expedients disciplinaris. Per això, el Barça impulsarà un nou espai d’animació permanent quan es pugui tornar a l’estadi i Elena Fort, vicepresidenta institucional de l’entitat, ha confirmat en una entrevista a Barça One aquests canvis: “Per al nou Spotify Camp Nou cal un nou espai d’animació, amb un model renovat, adaptant-se a les noves normatives, i que s’ha d’obrir als socis i sòcies més joves“.

Elena Fort assegura que el nou Spotify Camp Nou necessita una nova grada d’animació

Fort ha confessat que la Junta Directiva ja havia decidit abans de l’inici de la present temporada fer un canvi en el model d’animació quan es tornés al nou Camp Nou i ha carregat contra el model actual que hi ha hagut fins ara a Montjuïc: “Molts ens han traslladat el seu neguit per no haver pogut accedir a la grada d’animació, estava molt tancada. Hem de democratitzar-la i escoltar els més joves“. El que hi havia fins ara va començar a funcionar l’any 2016 i, pràcticament 10 anys després, Fort ha recalcat que aquest model ja no funciona: “El que fa 10 anys era normal, ara no ho és. Els clubs tenim l’obligació de vetllar perquè es compleixin les normatives. Al Barça hem de ser un exemple“.

L'Estadi Olímpic Lluís Companys, sense la Grada d'Animació | Europa Press
L’Estadi Olímpic Lluís Companys, sense la Grada d’Animació | Europa Press

Sobre el procés participatiu d’un nou espai d’animació permanent, Fort ha assegurat que tothom hi tindrà veu per saber com s’haurà d’aplicar perquè sigui el millor possible: “Volem una fotografia genèrica del que el barcelonisme pensa que ha de ser l’animació al nostre club. Serà un procés transparent, que es farà escoltant els socis i sòcies. Després, prendrem decisions en la línia d’implicar la gent que, fins ara, no ha accedit a la grada d’animació. Des del club s’ha de donar un nou impuls, a la grada i a l’animació en general. Respectarem el tarannà propi de l’afició blaugrana. Hem d’escoltar tothom, buscar equilibris, i generar el consens més gran possible“. Aquest dijous 6 de març, el Barça ha obert un formulari per als socis i sòcies per inscriure’s en aquest procés, i cap al mes de juny, hi hauria d’haver una proposta per tirar endavant el projecte.



Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa