Les obres de l’Spotify Camp Nou avancen segons el previst. L’estadi ja porta un mes i mig en obres, i el Futbol Club Barcelona ha volgut donar nous detalls en relació amb els terminis i els aforaments que hi haurà al camp una vegada s’obri de nou la temporada vinent. Fins ara, els operaris ja han tirat a terra la meitat de la tercera graderia, amb la fase d’enderrocs allargant-se fins al novembre. Paral·lelament, també s’hauran de començar a construir noves infraestructures, com la nova graderia. Han sortit noves imatges dels interiors de l’estadi que, de ben segur, seran impactants pels més nostàlgics.

L’objectiu que s’ha posat el club és que el públic pugui tornar a l’estadi el novembre del 2024 amb un aforament d’uns 70.000 espectadors, coincidint amb el 125è aniversari del Barça. Entre el maig i finals del 2025 es podria permetre l’entrada de fins a 90.000 aficionats. L’aforament total del nou Camp Nou seria d’unes 104.000 persones, i no s’arribaria a aquesta xifra fins a la finalització total de les obres, cap al juny del 2026.

Respecte a l’actual fatxada del Camp Nou, la nova part exterior s’expandirà deu metres més, fent que juntament amb els voladissos que rodegen l’estadi, farà que es guanyin 27 metres més de marge en tot el perímetre de l’estadi. Aquest espai es dedicarà a instal·lacions i passadissos inferiors. Tot i això, es vol mantenir la fatxada històrica del 1957, malgrat que aquesta tingui modificacions en l’obra final.
Els terminis de les obres
Fa uns dies van arribar, via marítima, les grues gegants que en els pròxims mesos es podran veure treballant a l’Spotify Camp Nou. De moment, només tres seran muntades, amb dos al Gol Sud i una a la part de tribuna més enganxada al Gol Nord. Actualment, a les obres de l’estadi hi treballen entre 300 i 400 treballadors, amb torns de sis dies a la setmana entre les vuit del matí i les set del vespre. Es preveu que en el pic més alt de feina s’arribi fins als 2.000 treballadors en el mateix temps.

Així, des del club han volgut recalcar el fet que les obres avancen al ritme previst i, fins i tot, amb un marge de dies respecte al calendari inicial. S’ha sabut que l’empresa constructora, Limak, tindria una penalització econòmica diària bastant elevada per cada dia que no es complís el calendari previst d’obres a l’estadi, amb la previsió que es pugui tornar a l’estadi cap al novembre de la temporada vinent.