Elena Fort, vicepresidenta institucional del Futbol Club Barcelona i portaveu de la junta directiva de l’entitat blaugrana, ha comparegut davant dels mitjans de comunicació per explicar com es produirà el retorn a l’Spotify Camp Nou. El més important de les seves declaracions ha estat la data prevista: “El club està treballant per tenir l’estadi preparat abans del final d’aquest any i poder jugar el primer partit al Camp Nou aquest 2024”. Aquestes paraules de Fort contradiuen un comunicat que va emetre el Barça fa pocs dies, en el qual s’assegurava que l’equip acabaria la primera volta de la Lliga a l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc, cosa que implicava tornar al Camp Nou a finals de gener o principis de febrer de 2025. Així doncs, bones notícies per als culers.
Així serà el retorn del Barça a l’Spotify Camp Nou
Ara bé, cal tenir en compte que aquesta és només la primera fase del retorn a l’Spotify Camp Nou. Fort ha deixat molt clar que la situació serà “excepcional”, ja que, durant dues temporades, es compaginaran les obres amb els partits de futbol. Això tindrà diverses conseqüències. Per exemple, l’aforament màxim serà de 62.000 persones, a la vegada que les hores destinades als treballs de construcció s’alentiran “un 25%”. Del total de localitats disponibles, 45.000 seran per a socis, mentre que el club se’n reserva 17.000 per vendre entrades i així recuperar els “100 milions d’euros” de pèrdues que hi ha hagut pel trasllat a Montjuïc.

Els 17.000 socis que han estat abonats a l’Estadi Olímpic Lluís Companys durant aquesta temporada, tindran “exclusivitat” per obtenir seients a l’Spotify Camp Nou. És a dir, ells tenen garantit un lloc en el retorn a l’estadi. Pel que fa a la resta, que seran 28.000, se celebrarà un sorteig si la demanda supera l’oferta. Cal destacar que els preus dels abonaments a l’Spotify Camp Nou seran molt similars als que hi havia abans de fer el trasllat a Montjuïc.