Dins la greu situació econòmica que pateix el Futbol Club Barcelona, no tot són males notícies, i és que el Barça ha assolit unes xifres de rècord a l’Àrea Comercial, superiors en un 4% respecte a la temporada 2018/19, l’anterior abans de la pandèmia. Segons ha comunicat el club, les principals línies de negoci de l’Àrea Comercial han acabat la temporada amb unes xifres molt per sobre de les pressupostades inicialment, tant pel que fa a la venda d’entrades en el negoci d’instal·lacions com per patrocinis o venda de marxandatge a les botigues del club.
El Barça ha tancat la temporada 2022/23 amb uns ingressos totals de 154,8 milions d’euros respecte al global de les instal·lacions del club, un 18% més del que estava pressupostat a l’inici de la temporada, amb uns números superiors als que hi havia abans de la pandèmia de la COVID-19. Aquesta xifra ve precedida, principalment, per l’important augment de facturació que s’ha registrat a l’Spotify Camp Nou, amb uns ingressos de 97,6 milions. Aquesta temporada ha sigut la primera en la història on s’han venut més d’un milió d’entrades per veure el primer equip masculí, i és que l’Estadi s’ha convertit en el camp d’Europa amb més aficionats concurrents.
D’altra banda, el futbol femení també ha augmentat xifres, amb una facturació de 2,7 milions per la venda d’entrades. Respecte a les seccions, el bàsquet també ha sigut molt important per a les arques del club, amb una facturació rècord de 4,5 milions, un 126% d’augment respecte a l’última temporada abans de la pandèmia.

Rècord d’ingressos amb patrocinis i les tendes
Aquesta temporada, el Barça ha generat una xifra rècord en l’àmbit del patrocini, amb més de 97 milions d’ingressos, gràcies a la signatura de nous patrocinadors del club, com Spotify, Bimbo, Herno o Stanley, entre d’altres. Respecte al Barça Licensing & Merchandising (BLM), la branca del club que porta les Barça Stores, ha tancat el curs amb un augment de les vendes a les botigues físiques d’un 54% en relació a la temporada passada, amb un increment significatiu de les vendes de l’equipació del primer equip masculí de futbol.