Món Esport
El Barça formalitza l’aval per poder inscriure jugadors

La Junta Directiva del Futbol Club Barcelona, amb el president Joan Laporta al capdavant, ha firmat aquest dimecres l’aval de 6,670 milions d’euros a LaLiga com a garantia pel Pla de Viabilitat que es va aprovar el 6 de juny. Aquest aval, que ja es va acordar en la junta directiva de la setmana passada, té la duració d’un any i no podrà alliberar-se fins a l’últim dia de la temporada 2023/24. Amb aquesta firma, el club podrà inscriure els jugadors que ja han renovat, però que encara no han estat inscrits a LaLiga, com són Pablo Gavi, Ronald Araújo, Marcos Alonso, Sergi Roberto i Iñaki Peña.

Eduard Romeu, vicepresident econòmic de l’entitat, ja va anunciar la necessitat d’un aval per part de la Junta Directiva a l’hora de poder inscriure als jugadors renovats en els últims mesos. Aquest aval que ha hagut de fer la Junta Directiva correspon a un incompliment d’una retallada de despeses per part del Barça. Dels 108 milions pressupostats, el club havia de passar a 98 milions, però es va quedar finalment en 104 a causa de la partida de les seccions de l’entitat, amb el bàsquet al capdavant. Per tant, el pla de viabilitat de LaLiga obliga els directius a comprometre el seu patrimoni personal. De fet, el president Joan Laporta i el tresorer Ferran Olivé ja van haver d’avalar 11 milions d’euros l’any passat per permetre la inscripció de Jules Koundé.

Joan Laporta i Javier Tebas, en un acte de LaLiga | Europa Press
Joan Laporta i Javier Tebas, en un acte de LaLiga | Europa Press

Després dels renovats, els fitxatges

Gràcies a l’aval, el Barça podrà inscriure els jugadors que ha estat renovant els últims mesos. Després, la feina principal del club serà la inscripció dels nous fitxatges, com és el cas d’Ilkay Gündogan, ja anunciat oficialment, i la propera incorporació, el central basc Íñigo Martínez, que hauria de ser anunciat en les properes hores o dies. Finalment, que arribin més fitxatges, com el davanter Vitor Roque, o un possible lateral dret, dependran de com estigui el fair play financer i el marge de maniobra que tingui el club.



Més notícies
L'Spotify Camp Nou, ple d'aficionats | Europa Press
El Barça recapacita i se suma a l’acord històric dels preus populars
Notícia: El Barça recapacita i se suma a l’acord històric dels preus populars
Comparteix
Catorze equips de la Lliga acorden deixar les entrades visitants a un màxim de 30 euros
Franck Kessié, jugador del FC Barcelona | Europa Press
Comunicat molt contundent de Kessie sobre el seu futur
Notícia: Comunicat molt contundent de Kessie sobre el seu futur
Comparteix
L'agència de representació del jugador desmenteix que vulgui sortir del Barça
El Camp Nou en obres i Joan Laporta | FC Barcelona
Noves imatges del Camp Nou en runes emocionen els culers més nostàlgics
Notícia: Noves imatges del Camp Nou en runes emocionen els culers més nostàlgics
Comparteix
El club ha actualitzat la situació de les obres de l'Espai Barça i mostra noves imatges
Íñigo Martínez, durant un entrenament amb l'Athletic | Europa Press
Enxampen el nou fitxatge del Barça fent-se fotos amb la samarreta blaugrana
Notícia: Enxampen el nou fitxatge del Barça fent-se fotos amb la samarreta blaugrana
Comparteix
El club blaugrana està a punt d'anunciar la incorporació del central basc Íñigo Martínez

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa